خواص بابونه

خواص شگفت انگیز بابونه

گیاه بابونه برای کسانی که مشکل سینوزیت دارند یک راه حل عالی است. برای استفاده از بابونه بر علیه سینوزیت، می توانید این گیاه را از عطاری ها، داروخانه ها، و یا فروشگاه ها تهیه کنید. اما چیزی که در فروشگاه ها به نام چای بابونه به صورت بسته بندی به فروش می رسد ممکن است زیاد مفید واقع نشود.تهیه بابونه به صورت فله از عطاری ها هم ارزانتر و هم مفید تر است.

بسیاری از خانم ها در دوران عادت ماهانه افسرده اند. در طی این دوران هر روز بعد از غذا یک لیوان چای بابونه دم کرده و استفاده نمایید. برای وضعیت افسردگی کمک بزرگی خواهد بود. بابونه گیاهی است که خصوصا برای مشکلات و افسردگی خانم ها در دوران عادت ماهانه آفریده شده است.

خواص بابونه

کسانی که ناراحتی زخم معده دارند می توانند از بابونه به عنوان چای گیاهی به راحتی استفاده کنند. به خصوص ماده آلفا بیس آبول موجود در گل های گیاه بابونه خاصیت ضد زخم دارد. این ماده در عین حال دارای ویژگی ضد سوزش معده هم هست. ماده آزولن موجود در برگ ها و ساقه های این گیاه علیه زخم معده تاثیر دارد. به خصوص ماده آپیگنین موجود در برگ ها و ساقه های بابونه دشتی یکی از مواد موثر فراوانی است که در بابونه علیه حالت افسردگی خانم ها در دوران عادت ماهانه وجود دارد.

ماده هرنیارین که محافظ کبد است یکی از مواد موثر تبریک موجود در بابونه دشتی است. علاوه بر این نقش آن در پاک سازی کبد از اسید سیناپیک منشا می گیرد. نوشیدن هر از چند گاهی چای بابونه می تواند نقش موثری در فعالیت سالم تر کبد و پاک سازی کبد داشته باشد.

در فصل بابونه، خود شما هم میتوانید آن را جمع آوری نمایید. حد اکثر تا ده روز بعد از باز شدن کامل گل ها می توان آن ها را جمع آوری نمود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *