چگونه لاغر شويم+سریعترین راه لاغری

چگونه لاغر شويم+سریعترین راه لاغری

امروزه متاسفانه اضافه وزن و چاقی یکی از پیامدهای زندگی مدرن ماشینی می باشد و افراد بسیاری را می بینیم که مبتلا به چاقی و دارای اضافه وزن می باشند.چاقی علاوه بر بهم ریختن تناسب اندام شما مادر بسیاری از بیماری هاست و وقتی شما علل ابتلا به بیماری ها را مشاهده کنید رد چاقی را در تمام بیماری ها خواهید دید .افزایش قند ،چربی و فشار خون نیز دیگر پیامد های چاقیست که هر کدام سبب بسیاری از مشکلات در بدن ما می شوند .اما چگونه باید خود را لاغر کنیم ؟بهترین راه لاغری پرهیز از پرخوری ،عدم مصرف مواد پرکالری ،داشتن تحرک و پرهیز از استرس می باشد .سلامت وب در مقاله امروز خود شما را با بهترین و سریعترین روش های لاغری آشنا می کند شما با خواندن این مقاله سلامت وب ترفند های کاربردی را در کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل فرا خواهید گرفت.کافیست برای لاغری خود این 11 قدم را بردارید تا خوش اندام شوید .

قدم اول :مراجعه به یک متخصص تغذیه

اگر می خواهید بدانید چگونه لاغر شویم

و لاغر بمانیم باید حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید .

متخصص تغذیه با ارزیابی وضعیت جسمی شما،بررسی میزان سلامتی

و میزان فعالیت شما در طی روز بهترین برنامه غذایی را با توجه به سن ،جنس و وزن شما به شما پیشنهاد می کند .

در این برنامه غذایی تمام مشکلات شما از حیث ابتلا به چربی ،قند و یا فشار خون لحاظ شده است

و با گنجاندن تمام گروه های غذایی در این برنامه شما پس از رژیم دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو ،کم خونی و یا پوکی استخوان نخواهید شد .

مراجعه به مشاور تغذیه جهت لاغر شدن

قدم دوم :هدف خود را مشخص کنید

برای کاهش وزن باید هدفتان را مشخص کنید و به آن پایبند باشید .با پزشکتان در مورد میزان کاهش وزن و روش های لاغری صحبت کنید .شاید شما تصمیم نداشته باشید مانکن شوید و تنها قصد داشته باشید تا وزن اضافه خود را کم کنید و وزن متناسبی داشته باشید تمام خواسته هایتان را در هنگام جلسه مشاوره با متخصص رژیم درمانی مطرح کنید تا بتواند با انتخاب بهترین رژیم غذایی شما را در راه رسیدن به هدفتان یاری کند.

هدف شما از لاغر شدن چیست؟

قدم سوم :کاهش تدریجی کالری دریافتی

بهتر است بدانید برای لاغری و کاهش وزن از رژیم های سخت و کم کالری استفاده نکنید .

این برنامه های غذایی باعث بهم ریختن نظم ارگان های عمومی بدن شده

و سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت .بنابراین بهتر است با کاهش تدریجی میزان کالری دریافتی روند معمولی کاهش وزن را تجربه کنید و از سقوط در سراشیبی کاهش وزن شدید خودداری کنید تا پس از کاهش وزن وزنتان ثابت مانده و دچار بازگشت مجدد وزن و چاقی نشوید .

میزان کالری دریافتی در روز جهت لاغر شدن

قدم چهارم :وعده های غذایی خود را افزایش دهید

برای این که بدانید چگونه بدون ورزش لاغر شویم باید دفعات تغذیه خود را در طی روز افزایش دهید و در هر وعده میزان و حجم کمی غذا میل کنید .از مواد غذایی که کم کالری هستند استفاده کنید و مصرف مواد غذایی سالم مانند میوه ها و سبزیجات را به عنوان میان وعده فراموش نکنید .این شیوه باعث می شود تا شما در طی روز پرخوری نکنید و با پر بودن حجم معده در طی روز احساس سیری داشته باشید .

مصرف غلات کامل برای لاغر شدن

قدم پنجم :مصرف مواد غذایی حاوی اسید های چرب امگا 3

مصرف مواد غذایی حاوی اسید های چرب امگا 3 سبب می شود تا شما به راحتی لاغر شوید و وزن اضافه خود را از دست دهید .شاید بپرسید چگونه می توانیم در زمان کم  لاغر شویم ؟در پاسخ به این سوال باید گفت از مصرف مواد غذایی حاوی چربی های ترانس خودداری کنید و مصرف مواد غذایی حاوی  اسید های چرب نظیر انواع ماهی ها ،آجیل و دانه های روغنی ،گردوو آووکادو را فراموش نکنید.

مصرف اسیدهای چرب برای لاغر شدن

قدم ششم :افزودن غلات کامل به برنامه غذایی

غلات کامل شامل برنج قهوه ای سبوس گندم ،آرد کامل گندم و پاستا می باشد این گروه از مواد غذایی با دارا بودن فیبر فراوان می توانند سبب لاغری شما شده و در فرایند کاهش وزن شما نقش موثری داشته باشند .اگر دائما می پرسید چگونه شکم را لاغر کنیم باید بگوییم باید مصرف غلات کامل را فراموش نکنید و حتما از این گروه در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.

قدم هفتم :مصرف لبنیات

لبنیات یک گروه بزرگ از مواد غذایی است که شامل شیر و فرآورده های آن نظیر پنیر ،ماست ،کشک و ….. می باشد .لبنیات مصرفی شما حتما باید از نوع کم چرب باشد و برای حصول نتیجه سریع تر از محصولات لبنی پروبیوتیک استفاده کنید تا علاوه بر لاغری سلامتی دستگاه گوارشتان را تضمین نمایید .

مصرف لبنیات برای لاغر شدن

قدم هشتم :کاهش مصرف گوشت قرمز

گوشت قرمز اگر چه یکی از منابع خوب پروتئین می باشد اما حاوی مقادیر فراوانی چربیست که موجب اضافه وزن شده و خطر ابتلا به چربی خون و بیماری های قلبی را افزایش می دهد .بهترین جایگزین گوشت قرمز پروتئین های گیاهی نظیر سویا و قارچ می باشد .

پرهیز از مصرف گوشت قرمز جهت لاغر شدن

قدم نهم :عدم مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها

مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودها به علت دارا بودن نمک و نشاسته فراوان موجب اضافه وزن و چاقی شما می شوند .بهتر است از مصرف این مواد غذایی در هنگام گرفتن رژیم های لاغری حتما اجتناب کنید .نوشابه هایی که همراه با فست فود مصرف می کنید سرشار از مواد قندیست که علاوه بر چاقی عامل مهمی در ابتلا به دیابت و پوکی استخوان به شمار می آید .اگر علاقمندید بدانید چگونه در یک ماه لاغر شویم  و یا چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم باید فکر خوردن فست فودها را از سر بیرون کنید و به جای آن از مواد غذایی سالم استفاده کنید .

خودداری از مصرف فست فودها برای لاغر شدن

قدم دهم :بدترین زمان خوردن غذا را بشناسید

سعی کنید شب ها غذای مختصری میل کنید

و از مصرف وعده های سنگین غذا قبل از خواب خودداری کنید.

نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید

و در هنگام صرف غذا

و نیم ساعت پس از آن

از نوشیدن آب

و مایعات دیگر خودداری کنید .

نقش زمان غذا خوردن در لاغر شدن

قدم یازدهم : ورزش را فراموش نکنید

اگر می خواهید بدانید چگونه با ورزش لاغر شویم

باید این قسمت را بادقت بیشتری مطالعه کنید .

انجام ورزش های هوازی که میزان کارکرد قلب را افزیش می دهند

نقش مهمی در چربی سوزی و لاغری شما ایفا می کنند .

انجام ورزش های مقاومتی نیز می تواند

یکی از بهترین راه های لاغری اندام هایی نظیر سینه و باسن به شمار آید .

نقش ورزش در لاغر شدن

این مقاله اختصاصی سلامت وب بوده و کپی برداری از آن بدون لینک ممنوع میباشد.

 

به این مطلب رای دهید
‏‎[تعداد رای کاربران]

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *