آیا تمام کرم های مورد نیاز پوست را می شناسید؟

1- کرم های ضد آفتاب

این دسته از کرم ها مانع اثرات دراز مدت نور آفتاب بر روي پوست شده و در نتیجه  از پيري پوست، ايجاد چين و چروک و لک و سرطان هاي پوستي پیشگیری می کنند.معمولا شرکت ها از کرم هاي حاوي ضدآفتاب و مرطوب کننده به عنوان کرم روز نام می برند.

2- کرم های مرطوب کننده

اين نوع کرم  براي برطرف کردن خشکي پوست و آب رسانی به پوست کاربرد دارند و از خارش، سوزش و اگزما هاي پوستي جلوگیری می کنند. کرم های حاوی  مواد لايه بردار و مرطوب کننده به عنوان  کرم هاي شب استفاده می شود .

3- کرم هاي لايه بردار

اين کرم ها یا کرم های ضد چروک شامل ترکیباتی از اسيدهاي ميوه يا ترکيبات ويتامين A بوده  که در درازمدت مي توانند اثرات محدودي را در کاهش چين هاي ريز يا لکه هاي پوستي به جز خط خنده و خط اخم  داشته باشند.

 

انواع کرم های پوستی

4- کرم هاي دور چشم

اين کرم ها معمولا حاوی مواد  مرطوب کننده، لايه بردار و گاها ضدآفتاب بوده و مي توانند اثرات موقتي در ظاهر پوست اطراف چشم ايجاد کنند خشکی پوست این ناحیه را از بین ببرند.

5- کرم هاي پرکننده ،ليفتينگ و سفت کننده

چربي زيرپوستي و کلاژن پوست که با افزايش سن کاهش مي يابد به صورت موضعي از سد پوست عبور نمي کنند و در صورت نياز به پر شدن پوست مواد پرکننده بايستي به صورت تزريقي وارد پوست شوند بنابراين اين کرم ها تنها جنبه تبليغاتي دارند. در واقع حقیقت آن است جهت  ليفتينگ و  درمان شلي پوست باید  از ساير روش هاي درماني استفاده نمود.

6- کرم هاي ضدترک پوست

ترک هايي که در پوست در دوران بارداري خانم ها و يا پس از افزايش وزن  در اثر کشيدگي پوست به وجود مي آيند با روش هاي مختلفي از جمله ليزر  و این دسته از  کرم ها تا دودی قابل درمان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *