آیا تمام کرم های مورد نیاز پوست را می شناسید؟

1- کرم های ضد آفتاب

این دسته از کرم ها مانع اثرات دراز مدت نور آفتاب بر روی پوست شده و در نتیجه  از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و لک و سرطان های پوستی پیشگیری می کنند.معمولا شرکت ها از کرم های حاوی ضدآفتاب و مرطوب کننده به عنوان کرم روز نام می برند.

2- کرم های مرطوب کننده

این نوع کرم  برای برطرف کردن خشکی پوست و آب رسانی به پوست کاربرد دارند و از خارش، سوزش و اگزما های پوستی جلوگیری می کنند. کرم های حاوی  مواد لایه بردار و مرطوب کننده به عنوان  کرم های شب استفاده می شود .

3- کرم های لایه بردار

این کرم ها یا کرم های ضد چروک شامل ترکیباتی از اسیدهای میوه یا ترکیبات ویتامین A بوده  که در درازمدت می توانند اثرات محدودی را در کاهش چین های ریز یا لکه های پوستی به جز خط خنده و خط اخم  داشته باشند.

 

انواع کرم های پوستی

4- کرم های دور چشم

این کرم ها معمولا حاوی مواد  مرطوب کننده، لایه بردار و گاها ضدآفتاب بوده و می توانند اثرات موقتی در ظاهر پوست اطراف چشم ایجاد کنند خشکی پوست این ناحیه را از بین ببرند.

5- کرم های پرکننده ،لیفتینگ و سفت کننده

چربی زیرپوستی و کلاژن پوست که با افزایش سن کاهش می یابد به صورت موضعی از سد پوست عبور نمی کنند و در صورت نیاز به پر شدن پوست مواد پرکننده بایستی به صورت تزریقی وارد پوست شوند بنابراین این کرم ها تنها جنبه تبلیغاتی دارند. در واقع حقیقت آن است جهت  لیفتینگ و  درمان شلی پوست باید  از سایر روش های درمانی استفاده نمود.

6- کرم های ضدترک پوست

ترک هایی که در پوست در دوران بارداری خانم ها و یا پس از افزایش وزن  در اثر کشیدگی پوست به وجود می آیند با روش های مختلفی از جمله لیزر  و این دسته از  کرم ها تا دودی قابل درمان است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *