آیا ورزش برای افراد دیابتی مفید است

هرآنچه که باید درمورد دیابت و فعالیت بدنی بدانیم:
ورزش چگونه می تواند به من کمک کند تا بیماری دیابت خود را مدیریت کنم؟
آیا میدانید عضلات گلوکوز را بهتر از چربی مورد استفاده قرار می دهند. عضله سازی و مصرف قند خون توسط عضلات که از طریق ورزش کردن ایجاد می شود می تواند به جلوگیری از بالا رفتن قند خون کمک کند.
  1. فعالیت بدنی برای افراد دیابتی
    اگر بدن شما به اندازه کافی انسولین تولید نکند و یاانسولین به درستی در بدنتان فعالیت نکند، سلول های بدن نمی توانند از قند استفاده کنند، بنا بر این میزان قند خون شما بسیار بالا می رود و باعث بروز بیماری دیابت می شود.
    قبل از اینکه یک برنامه فعالیت بدنی را آغاز کنم، چه کار هایی باید انجام دهم؟

نکاتی که قبل از شروع ورزش رعايت کنيد

  1. با تیم مراقبت سلامت خود مشورت کنید
  2. از پیش برنامه ریزی کنید
  3. برای خود یک دوست و همراه پیدا کنید
  4. تصمیم بگیرید که چگونه فعالیت بدنی خود را پیگیری کنید
  5. تصمیم بگیرید که چگونه خود را برای ادامه این فعالیت تشویق کنیدتاثیر ورزش بر دیابت

داشتن فعالیت بدنی منظم و نیز حفظ وزن بدن در محدوده وزن سالم، می تواند به شما کمک کند تا بیماری دیابت خود را مدیریت نموده و از بروز مشکلات مربوط به دیابت در خود جلوگیری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که داشتن فعالیت بدنی، سبب می گردد، قند خون شما در محدوده ای که به عنوان محدوده هدف برای شما تعیین شده است، باقی بماند ونیز کمک می کند که گلوکوز برای تولید انرژی جذب سلول های بدنتان شود.چه نوع از فعالیت های بدنی می توانند به من کمک کنند؟
فعالیت های بدنی بسیاری وجود دارند که انجام دادن آنها می تواند به شما کند، بیماری دیابت خود را مدیریت کنید. حتی انجام دادن مقدار کمی فعالیت بدنی نیز می تواند برایتان کمک کننده باشد. شما می توانید توسط میزان انرژی که مصرف می کنید، سطح فعالیت بدنی خود را اندازه گیری کنید.

توجه پزشکان معمولا انجام 30 الی 60 دقیقه فعالیت جسمی متوسط رو به شدید را در اکثر روز های هفته پیشنهاد می دهند.

منبع :انجمن بیماریهای خاص

ویرایش و گردآوری ؛:سلامت وب

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *