اثرات افسردگی بر سلامت جسم چیست؟

1- بروز مشکلات گوارشی

ناراحتی معده یکی از مشکلات شایع در افراد افسرده و یا مضطرب می باشد. بروز مشکلات گوارشی در کودکان و نوجوانان شایع تر می باشد.برخی از بیماری های گوارشی مانند: بیماری کرون، کولیت و یا زخم های گوارشی با استرس و افسردگی بدتر می شوند.

2-سردرد

سردرد وابسته به افسردگی معمولا آهسته بوده و در صبح و شب شدیدتر می باشد.این سردرد، مانند سردرد تنشی است و هنگامی رخ می دهد که عضلات گردن و پوست سر منقبض و سفت شود.

3- بی خوابی

افراد افسرده مشکلاتی در خوابیدن دارند و گاهی ممکن است در نصفه های شب بیدار شوند و دیگر نتوانند بخوابند.البته دسته ای از این بیماران نیز دچار پرخوابی می شوند .

خطرات افسردگی برای سلامتی

4- درد مفاصل

چون افراد افسرده، کمتر ورزش می کنند و کمتر به آنچه که می خورند، اهمیت می دهند.در نتیجه دچار دردهای جسمی زیادی از جمله درد مفاصل، عضلات و پشت خواهند شد.

 

5- تغییر اشتها و وزن 

هر گونه تغییر اشتها، یکی از علائم جسمی افسردگی می باشد.غالبا افراد برای مقابله با فشار روحی غذا می خورند.اگر شما چند هفته است که اشتهایتان تغییر کرده است، با پزشک صحبت کنید .برخی مواقع، افراد افسرده بیشتر از 12 ساعت می خوابند، در نتیجه فعالیت بدنی آنها کم می شود و به همین خاطر افزایش وزن پیدا می کنند.اگر هم در اثر کاهش اشتها، به اندازه کافی غذا نخورید، ممکن است کاهش وزن پیدا کنید.

6- مشکلات قلبی

وجود درد در قفسه سینه می تواند نشانه ای از بیماری قلبی و یا دیگر بیماری های خطرناک قلبی باشد.درد قفسه سینه همچنین می تواند به دلیل مشکلات روحی باشد.هنگامی که یک فرد مبتلا به افسردگی است ، دارای تپش قلب و سختی تنفس می شود و این علائم درست همانند علائم حمله قلبی می باشد.با مراجعه به پزشک متخصص علت اصلی مشکلات قلبی خود را پیدا کرده و در جهت درمان ان اقدام کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *