با استرس خداحافظی کنید

 

استرس نوعی فشار روانی است که عموما در موقعیت های خلاف میل و نظر ما ،به آن دچار می شویم و می تواند در روح و روان ما اثرات نامطلوبی برجای بگذارد در این مطلب شما را با راه هایی که در کاهش استرس نقش دارد آشنا می کنیم:

1-تنفس عمیق 

هرگاه دچار استرس شدید نفس عمیقی بکشید . این عمل سبب می شود تا سطح  استرس در شما کم شده و ضربان قلب کم شود و با کاهش سطح فشار خون آرامش نسبی به شما برگردد .

2-انجام ورزش های هوازی 

با انجام ورزش های هوازی استرس شما کاهش یافته و فعالیت هورمون هایی که سبب تولید استرس می شوند کمتر شود .پس هنگام داشتن استرس شنا پیاده روی و دوچرخه سواری را فراموش نکنید .

راه های کاهش استرس چیست؟

3-از غذاهای مقوی استفاده کنید 

ویتامین C در کنترل و کاهش استرس نقش موثری دارد . با مصرف توت فرنگی و  پرتقال و گریپ فروت  استرس را از خودتان دور کنید . امگا 3 نیز در  کاهش استرس موثر بوده و در غذاهای دریای مانند انواع ماهی های چرب   و  آجیل ها به وفور یافت می شود .با داشتن برنامه غذایی مناسب و سرشار از مواد مغذی و وجود همه گروه های هرم غذایی در برنامه خود می توانید استرس را به صفر برسانید

4-مثبت اندیش باشید 

افکار منفی و فکر کردن به این افکار را از خودتان دور کنید ذهن شما باید سرشار از مثبت اندیشی باشد . مثبت فکر کنید تا مثبت عمل کنید اعتماد به نفس داشته باشد و به خودتان تلقین کنید که شما می توانید در انجام هر کاری موفق باشید و با استرس مبارزه کنید .

5-داشتن خواب مناسب 

سعی کنید شب ها 8 ساعت بخوابید داشتن خواب مناسب سبب استراحت مغز  تقویت قوای جسمانی و ری استارت شدن مغز می شود .با داشتن خواب مناسب در طی شبانه روز مغز مجالی برای آرامش و دوری از استرس ها و تنش های روزمره می یابد و سبب ایجاد شادابی ونشاط روحی و جسمی در وجود شما می شود .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *