با انجام این کارها قبل از خواب زیبایی خود را حفظ کنید

خیلی از ما طی روز زمان زیادی را جهت  زیباتر کردن و سلامت پوست و موهای‌مان اختصاص می دهیم  اما زمان خواب با رعایت نکردن برخی نکات تمام این تلاش هایمان در جهت زیباییمان را بر باد می دهیم . پوست و مو در خواب احتیاج به ریکاوری و تنفس دارند و انجام برخی  اشتباهات باعث می‌شود زیبایی و طراوت پوست از بین‌برود، چین‌و چروک‌ها سرو کله‌شان پیدا شود و موها کم‌کم شروع به ریزش کنند. توصیه های زیر به شما کمک می کنند تا هنگام خواب نیز زیبایی پوستتان را حفظ کنید .

توصیه های مفید قبل از خواب جهت زیبایی شما

1- پاک کردن آرایش قبل از خواب 

بهتر است  قبل از خواب  آرایش خود را با شیرپاک‌ کن یا دستمال‌ های مرطوب  آرایشی پاک کنید و بعد از آن با کرم مرطوب‌کننده و با ضربات آرام انگشت پوست را ماساژ دهید. ضربه‌های دایره‌ای روی پوست بهترین کمک بعد از پاک کردن آرایش است. اگر شب ها با آرایش بخوابید آلودگی‌ها و گرد و غبار روی صورت و باکتری‌هایی که روی رو بالشی هستند با هم ترکیب می‌شوند و می‌توانند باعث به‌وجود آمدن جوش‌های ریز سر قرمز و سرسیاه شوند.

2-روبالشی هایتان را  هفته‌ای دو بار  بشویید 

پارچه‌های رو بالشی مستعد جذب هرگونه آلودگی و گرد و غبار و باکتری‌ های اطراف شما  هستند. روبالشی‌ های تان را حداقل هفته‌ای یک یا دو بار بشویید  بهتر است  به جای شست و شوی روبالشی‌تان با ماشین لباسشویی آن ها  را حتما با دست بشویید و بعد در معرض مستقیم نور آفتاب خشک کنید. تجمع باکتری‌ ها می‌تواند باعث به‌وجود آوردن منافذ باز روی پوست صورت شود و آکنه را مهمان پوست‌های مستعد کند.

3-ملحفه بالش‌ هایتان را از جنس ساتن انتخاب کنید

استفاده از پارچه‌های ضخیم و نایلونی با بافت سفت و متراکم  برای روبالشی باعث تجزیه کلاژن و بروز جوش و ازبین رفتن کوتیکول مو در صورت  می‌شود فلذا گزینه مناسبی نمی باشد . روبالشی  های پنبه ای نیز به‌دلیل بافت بسیار نرمی که دارد،سبب بروز چین و چروک در پوست می شود .بهترین گزینه برای انتخاب رو بالش پارچه های ساتن است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *