با خواص شیره انگور آشنا شوید

شیره انگور ماده شیرینی است که از آب انگور تهیه می شود .این شیره نیز دارای خواص  بوده وسطح بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی نظیر  A , B ، C ،منیزیم ، كلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم در آن موجود است . مصرف شیره انگور با داشتن  طبعی گرم و  مقادیر بالای قند به افراد دارای طبع گرم و خشک و دیابتی ها توصیه نمی شود .

خواص شیره انگور

خواص شیره انگور 

1-مصرف شیره ی انگور، سبب از بین رفتن  ضعف عمومی بدن می شود . شیره انگور را با شیر گاو مخلوط کنید و کمی پودر بادام به این مخلوط اضافه کرده  و روزانه دو تا سه لیوان بخورید این معجون سبب تقویت قوای بدنی و از بین رفتن ضعف های بدن می شود .

2-مخلوط  شیره انگور   با کمی سرکه در  درمان یرقان (زردی) موثر است.

3-شیره انگور را کمی گل ختمی مخلوط کنید   این خمیر سبب از بین رفتن  ورم هایی که براثر ضربه ایجاد شده اند، می شود و جهت درمان این ورم ها بسیار مفید است.

4-شیره انگور  به علت دارا بودن آهن سبب  تامین انرژی  در بدن می شود و جهت مداوای  کم خونی به خصوص کم خونی ناشی از فقر آهن مفید و سودمند می باشد.

5-شیره انگور در افرادی که سابقه ابتلا به  فشارخون را دارند، باید با احتیاط و طبق نظر پزشک معالج مصرف شود.

6-شیره انگور را  با کمی پودر زعفران مخلوط کنید .مصرف این مخلوط  سبب از بین رفتن استرس و عصبانیت و ضعف اعصاب می شود .شیره انگور سیاه برای درمان بیماری های اعصاب مناسب تر می باشد.

7- مخلوط شیره انگور  با نمک  در درمان کک و مک و لکه های پوستی بسیار موثر است .

8-شیره انگور ملین بوده و مصرف آن به کسانی که از یبوست رنج می برند توصیه می شود .

9-مصرف شیره انگور در کاهش درد های روماتیسمی بسیار مفید است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *