با ماسک هندوانه پوستتان را زیبا کنید

هندوانه چه خواصی دارد؟

هندوانه میوه ای است پر خاصیت که در فصل بهار و تابستان به وفور یافت می شود .هندوانه منبع غنی از آنتي اکسيدان ها و ويتامين A و C بوده و يکي از گزينه هاي موثر و  مفيد در مراقبت و جوانسازي پوست محسوب می شود .در این مقاله طرز تهیه چند نوع ماسک زیبایی بر پایه هندوانه به شما آموزش داده می شود تا با تهیه و استفاده از این ماسک های زیبایی پوستی تمیز و شاداب و جوان داشته باشید .

 

ماسک هندوانه موثر در پاکسازی و درخشان کردن پوست

ماسک پاکسازی صورت با هندوانه :

مواد لازم : ۲ فنجان هندوانه (بدون هسته)
طرز تهیه :دو فنجان هندوانه را داخل کاسه تمیزی  ريخته  و با استفاده از چنگال آن را له کنيد. سپس  آن را روي پوست خود  بگذاريد و اجازه دهيد ۱۰ دقيقه روي پوستتان  بماند. به صورت حرکات دوراني به آرامي سراسر پوست را با آن تميز کنيد. سپس پوستتان را با آب سرد بشویید . اسيدهاي طبيعي موجود در ميوه هندوانه پوست شما را از وجود چربی ها و آلودگی ها پاک کرده و آن را لایه برداری می کنند.

ماسک مرطوب کننده صورت با هندوانه  :

مواد لازم : ۱/۲ فنجان هندوانه (بدون هسته) ، ۲ قاشق چاي خوري شير پرچرب،4/1 فنجان انبه

طرز تهیه:در يک کاسه  با استفاده از چنگال هندوانه و انبه را خرد کرده و سپس شیر را به آن اضافه کنید . تا خمیری به غلظت ماست به دست بیاید بر روي صورت تميز يک لايه نازک از آن را زده و بگذاريد ۱۵ الي ۲۰ دقيقه روي پوست بماند و سپس با آب سرد بشوييد. این ماسک سبب هیدراته شدن پوست شما می شود.

 ماسک روشن کننده صورت با هندوانه :

مواد لازم : ۱فنجان هندوانه ( بدون هسته ). ۱/۲ موز رسيده . ۱/۲ فنجان ماست ساده

طرز تهیه : در يک کاسه تميز مواد را با چنگال با هم ترکيب کرده تا شکل خمير در آيند.  ماسک را داخل يک ظرف تميز ريخته و به مدت حداقل ۱ ساعت بگذاريد در يخچال بماند. سپس لايه نازکي از آن را به مدت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه روي پوست تميز قرار دهيد. با آب سرد صورت آبکشي کنيد.این ماسک در روشن کردن پوست شما تاثیر بسزایی دارد.

یادآوری:

جهت استفاده از هر ماسک زیبایی و جلوگیری از بروز حساسیت ابتدا ماسک را بر روی منطقه کوچکی از پوست خود امتحان کرده و در صورت عدم واکنش حساسیت زا از آن استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *