تماشاکردن تلویزیون توسط کودکان آری یا خیر؟

اگرچه امروزه  تلویزیون تماشا کردن کودکان یک نوع سرگرمی است اما کودکان ما را از  ورزش کردن، مطالعه کردن و یا بازی ها و فعالیت های بدنی محروم می کند .
تماشای زیاد تلویزیون توسط کوذکان می تواند  به سلامت جسمی و رفتاری و حتی درسی آن ها لطمه وارد  کند.برای اینکه تماشا کردن تلویزیون توسط کودکمان را کم کنیم از شیوه های زیر پیروی کنید.

تماشا کردن تلویزیون توسط کودکان

1- برای تماشای تلویزیون قانون بگذارید

وضع قوانینی  مانند این که کودکتان  در هنگام انجام تکالیف، خوردن غذا در کنار خانواده و یا انجام کارها و مسئولیت های روزمره شان حق تلویزیون تماشا کردن ندارند.می تواند جهت کنترل استفاده از تلویزیون توسط آن ها مفید باشد .پس یادتان باشد زمان و ساعات تماشا کردن تلویزیون را در طول شبانه روز تعیین کنید و حتما پس از پایان این زمان تلویزیون  را خاموش کنید.

2- قراردادن تلویزیون در اتاق کودک ممنوع

بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون اتاق پذیرایی و حال است چون اگر تلویزیون در حیطه دید و نظارت شما باشد می توانید بر میزان و مدت تلویزیون تماشا کردن کودک کنترل داشته باشید بنابراین قراردادن تلویزیون در اتاق کودکتان ممنوع است.

3- کم کردن کانال های تلویزیون

با کم کردن کانال های تلویزیون میل تماشا کردن کودک به تلویزیون را کم کنید.

4- کوذکتان را سرگرم کنید

وقت کودکتان را با ثبت نام او در کلاس های آموزشی مورد علاقه اش پرکنید اگر بودجه کافی برای چنین کاری ندارید اورا با خود به پارک ببرید و در خانه با خواندن کتاب سرگرم کنید.

5-خودتان هم تماشای تلویزیون را محدود کنید

اگر والدین  زمان تلویزیون تماشا کردن خود را کم کنند  و وقت خود را بیشتر به مطالعه و انجام کارهای مختلف و سرگرمی و بازی با کودک پر کنند می توانند کودکشان را نیز از تماشای زیاد تلویزیون باز دارند .چرا که رفتار والدین به عنوان الگو برای فرزندان به شمار آمده و فرزندان از رفتار آن ها تبعیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *