توصیه های مفید جهت برطرف کردن خستگی چشم ها

۱. ماساژ دادن چشم‌ها

ماساژ دادن چشم‌ و پلک‌ ها سبب  افزایش گردش خون در پلک و  ماهیچه‌ های اطراف چشم می شود و بدین وسیله موجب ایجاد احساس آرامش در این نواحیبرطرف کردن خستگی از  چشم می‌شود. با  استفاده از روغن زیتون  به مدت ۳۰ ثانیه و به کمک انگشتان دست، پلک‌ ها و ماهیچه‌ های بالای ابروی خود را ماساژ دهید تا از خستگی را از چشمانتان دور کنید.

۲. گذاشتن  کف دست‌ ها بر روی چشمان 

اگر  مدت زمان‌ زیادی را به صفحه رایانه یا تلویزیون خیره می‌ شوید و چشمانتان خسته می شود  کف دست‌ ها را از طریق مالیدن به یکدیگر گرم کرده و  بدون لمس کردن پلک‌ ها کف دست‌هایتان را بر روی چشمان خود  به مدت 30 ثانیه قرار دهید و سپس چشمانتان را باز کنید .

 

راه های برطرف کردن خستگی از چشم ها

3.  استفاده از کمپرس آب سرد

استفاده از آب سرد با افزایش دادن گردش خون و کاهش درد و ناراحتی در ماهیچه‌ های اطراف چشم‌ ها در رفع خستگی از چشمان شما موثر است . برای این کار هر ‌زمان که در چشم‌ ها احساس سنگینی و  خستگی کردید، مقداری آب سرد بر روی صورت خود بپاشید. در روش دیگر می‌توانید یک حوله را در آب سرد قرار داده و روی چشمانتان بگذارید.

4. استفاده از کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس آب گرم نیز در کاهش خستگی از چشم های شما سودمند است .بدین منظور یک پارچه یا حوله تمیز را در آب گرم فرو ببرید و بچلانید. دراز بکشید و چشمانتان را ببندید. پارچه را بر روی چشمانتان قرار دهید و یک دقیقه صبر کنید. این کار را ۱ الی ۲ مرتبه در روز انجام دهید.

5.  استفاده از گلاب 

گلاب به عنوان مایعی  آرام‌ بخش جهت برطرف نمودن خستگی چشم ها  می باشد . برای درمان خستگی چشم ها ابتدا صورتتان را با آب سرد بشویید و آن را با حوله خشک کنید. سپس ۲ تکه پنبه را به گلاب آغشته کرده و بر روی پلک‌هایتان قرار دهید. ۲ مرتبه در روز این کار را تکرار کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *