علت بیماری اوتیسم

تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی بر اوتیسم

درباره اتیسم

سایت سلامت ایرانیان : لطفا مطلب ارسال شده در انجمن بیماریهای خاص درباره اتیسم را در ادامه ببینید.

بیماری اوتیسم چیست؟

اتیسم جیست

اوتیسم یک اختلال پیچیده بیولوژیکی است که با مشکلات گفتاری، اختلال در ایستادن و ژست های غیر طبیعی، مشکل در درک احساس دیگران، برداشت های نادرست حسی و بصری و نیز ترس و نگرانی مشخص  می گردد.

انجمن ملی مبتلایان به اوتیسم تخمین می زند که بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به اوتیسم در انگلستان وجود دارد و شیوع این بیماری در پسران ۴ برابر دختران است.

تاثیر ژنتیک در بیماری اوتیسم

هیچ علت مشخصی برای ابتلا به این بیماری شناخته نشده است، اگرچه عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این بیماری دخیل به نظر می رسند.

شواهد روبه رشدی از این موضوع وجود دارد که تغذیه درمانی  واقعا می تواند تفاوت بزرگی را در زندگی کودکان مبتلا به اتیسم ایجاد کند.

همچنین باید در نظر داشت که حفظ تعادل قند خون ، در نظر گرفتن وضعیت مغز و بررسی آن از نظر آلوده نبودن به فلزات سنگین ، شناسایی آلرژی های غذایی و کمبود های غذایی که ممکن است وجود داشته باشد و حصول اطمینان از مصرف بهینه چربی های ضروری بسیار حائز اهمیت هستند.

ارتباط آنتی بیوتیک و اوتیسم:

بسیاری از والدین کودکان مبتلا به اوتیسم گزارش می دهند که فرزند آنها به صورت مکرر یا به صورت دوره ای دارو های آنتی بیوتیک دریافت کرده است که این دارو ها به خاطر عفونت های گوارشی و یا سایر عفونت های تنفسی در سال اول تولد پیش از تشخیص اوتیسم برای وی تجویز شده بودند.

مصرف آنتی بیوتیک ها در مقیاس وسیع باعث از بین رفتن باکتری های مفید دستگاه گوارش نیز می شود که معمولا به همین دلیل کودکان مبتلا به اوتیسم دچار اختلالات و بی نظمی های روده ای نیز هستند.

 

علت بیماری اوتیسم

امیدواریم از مطلب ارسال شده درباره اتیسم استفاده کافی برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *