درمان افسردگی با اسفناج

درمان افسردگی با اسفناج

خدا بیماری افسردگی را نصیب هیچ انسانی نکند زیرا بیماری افسردگی انسان را دچار احساس تنهایی، انزوا و عدم توافق و تفاهم می کند و شما نیز از این که نمی توانید به دوست داشتنی ترین فرد زندگی تان کمک کنید رنج می برید.

 بیماری افسردگي حتی بین مردم به عنوان بیماری شناخته نمی شود. به همین علت در بسیاری از موارد  حتی مراجعه به پزشک و مداوا شدن نیز ضروری به نظر نمی رسد و این وبای قرن یعنی افسردگی تا زمانی که انسان وجود دارد نیز ادامه خواهد داشت. داستایوسکی نویسنده بزرگ و صاحب کتاب رمان “جنایت و مکافات”، گوگل نویسنده مشهور کتاب “قفس های مرده”، رمان نویس فرانسوی به اسم گوی دی مائوپاسانت و مشاهیر زیاد دیگری سالیان سال از مشکل افسردگی رنج می بردند. افسردگی هنوز هم یکی از موضوعاتی است که بر روی دلایل بروز آن تحقیق می شود و موضوع بررسی دانشمندان است.

درمان افسردگی با اسفناج

شرایط امروزی، شرایط اقتصادی و اجتماعی، تاثیرات ژنتیکی، هورمون ها، تغذیه نا درست، سال های کودکی همراه با خاطرات بد، استرس زیاد محیط کاری، همه از موارد موثر برونی و درونی بروز افسردگی می باشند. افسردگی بیماری است که حتما باید معالجه شود. در غیر این صورت بیماری است که ما را از زندگی اجتماعی در محل کار، مدرسه، خانواده و از من وافعی مان دور می کند و ما را تبدیل به شخصی غیر مفید می کند. به همین علت در درمان آن به هیچ وجه اهمال نکنید.

درمان گیاهی ضد افسردگي

در نتیجه تحقیقاتی که بر روی گیاهان انجام شده است، مشخص شده که گیاه پایه که بتواند علیه افسرگی موثر باشد همان اسفناج است. اسفناج حاوی حد اقل ده ماده موثر ضد افسردگی است. ماده اسپیناستین ماده ای ویژه اسفناج بوده و ماده کلیدی محسوب می شود. در طبیعت فقط در چند گیاه محدود ماده اسپیناستین و کالسکوسترین هم زمان یک جا یافت می شود و یکی از آن ها اسفناج است که این امر مهمترین تمایز اسفناج در مفید بودن برای رفع افسردگی محسوب می شود.

اسفناج در فصل هایی از سال پرورش می یابد که در آن ها تابش نور خورشید کم است، دارای مقادیر زیادی نیترات خواهد بود. اگر می خواهید نیترات موجود در اسفناج را حد اقل 70% کاهش دهید حد اکثر یک دقیقه اسفناج را داخل آب در حال جوش بپزید و سپس در زیر آب سرد مدت زمان کوتاهی شوک دهید. به این طریق از نیترات زیاد موجود در داخل اسفناج دوری خواهید کرد. فراموش نکنیم که در حین پخت برخی مواد مفید موجود در نیترات نیز به همراه نیترات وارد آب خواهد شد

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *