در چه ظروفی نباید غذاخورد؟

۱- سفالی

این ظرف ها بسیار  سبک هستند و مشکلی برای قرار دادنشان در مایکروفر وجود ندارد  و دارای  قیمت مناسبی می باشند  ولی باید بدانید که رنگ آبی ظروف سفالی حاوی ترکیبات سرب بوده و خطر مسمومیت با سرب را در جنین مادران باردار در پی خواهد داشت.

2-  مسی

غذا در ظروف مسی بسیار  خوب می پزد  اما از پختن غذاهای اسیدی  در ظروف مسی باید جدا پرهیز کرد زیرا مس با غذا های اسیدی واکنش داده و سبب مسمومیت می شود.

3- برنجی

این دسته از ظروف  از ترکیب مس و روی ساخته می شوند.استفاده از این ظروف  به طور چشمگیری از تجمع باکتری ها جلوگیری کرده و از میزان عفونت ها حتی .عفونت های بیمارستانی جلوگیری می کنند .

 

 

ظروف پخت و پز کدام مناسب تر است

 

4-  آلومینیومی

سبک بودن و انتقال حرارت مناسب و بالا از ویژگی بارز این دسته از ظروف می باشد . پخت غذا در ظروف آلومینیومی سبب ورود عنصر  آلومینیوم به  غذای مصرفی می شودکه گاهی  باعث مسمومیت به صورت اختلال در سیستم عصبی و مسمومیت های کلیوی کبدی والتهاب مفاصل می شود فلذا از پخت سبزیجاتی مانند کاهو و گوجه فرنگی و ریواس  در این ظروف خودداری کنید.

5-تفلونی

این ظروف امروزه در بازار به وفور یافت می شود و به علت دارا بودن پلیمر در حرارت های بالا سوخته و گازهای سمی تولید می کند .با هر بار پخت و پز لایه نازکی از تفلون به ظرف غذا می چسبد و رویه تفلونی ظرف بعد از مدتی از بین میرود. آستری زیر آن نیز بعد از مدتی وارد غذا شده و سپس لایه الومینیومی ظاهر می شود که به راحتی با قاشق کنده شده و وارد غذا می شود که سبب مسمومیت با آلومینیوم شده و منجر به بروز بیماری هایی نظیر آلزایمر ،نرمی استخوان و کم خونی می شود.

6-  یکبارمصرف

استفاده از این ظروف سبب از بین رفتن ویتامین ها و پروتیین های موجود در غذاها شده و با تجمع مواد سمی در بافت چربی باعث خستگی ،عصبی شدن
،بی خوابی و کاهش پلاکت های خونی  می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *