با استفاده از روش های زیر استرس هایتان را کاهش دهید

1- از مصرف اسید های چرب امگا 3 غافل نشوید

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش میزان آدرنالین و کورتیزول (هورمون‌های مربوط به استرس) استرس های شما را کاهش می دهند. ماهی‌ هایی مانند ماهی آزاد ،سالمون یا تن ، گردو و  تخم کتان سرشار از این اسید های چرب می باشند.با مصرف این مواد استرس را از خود دور کنید.

 

راه های کاهش استرس

2- مصرف مواد حاوی کافئین ممنوع

کافئین می تواند در افزایش سطح اضطراب و استرس نقش عمده ای داشته باشد .بنابراین از مصرف  مواد غذایی حاوی کافئین مانند نوشیدنی‌ های گازدار، شکلات، چای و قهوه و برخی از دارو‌ها مانند می‌دول و اکسدرین (استامینوفن) خودداری کنید.

 

راه های کاهش استرس

3-  در برنامه غذاییتان روی را بگنجانید

کمبود ماده معدنی روی  هم می‌تواند باعث بروز علائم اضطراب در بدن شود.پس در برنامه غذایی خود از موادی مانند جگر ،عدس ،نان کامل ،جوی دوسر ،انواع ماهی ،قارچ ،اسفناج ،آجیل ها و مغزها و لبنیات استفاده کنید.

راه های کاهش استرس

4- نوشیدن چای بابونه را از دست ندهید

گیاه بابونه حاوی ترکیبات فعالی به نام «اپی‌ژنین» و «لوتئولین» بوده که در  ایجاد آرامش ذهنی و کاهش سطح استرس بسیار موثرند.   زمانی که از استرس‌ های کاری یا هر شرایط  مشکل‌ زای دیگری  رنج می‌ برید نوشیدن  ۲ تا ۳ فنجان چای بابونه در طی روز را از دست ندهید.

راه های کاهش استرس

5- ویتامین c را  دست کم نگیرید

خوراکی های حاوی  ویتامین C مانند پرتقال باعث کاهش میزان کورتیزول یا‌‌ همان هورمون استرس می‌شود. پس با مصرف مواد حاوی ویتامین ث مانند پرتقال ،توت فرنگی ، اسفناج و سبزیجات برگ سبز تیره از اضطراب رهایی یابید.

 

راه های کاهش استرس

6- گرسنه نمانید

هیچ گاه اجازه ندهید گرسنگی به قدری بر شما غلبه کند که قند خونتان دچار افت شود. به خاطر این که این حالت یعنی افت قند خون نیز می‌تواند باعث بروز اضطراب و استرس شود.

راه های کاهش استرس

7-ورزش کردن را فراموش نکنید

هنگام ورزش کردن  حرارت بدن شما افزایش می یابد و  سبب افزایش ترشح هورمون سروتونین در بدن می‌شود .ترشح این هورمون  باعث بهبود خلق و خوی، آرامش ذهنی و کاهش اضطراب و استرس می‌شود.

 

ورزش کردن و کاهش سطح استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *