دنیای متفاوت چپ دست ها

روز 22 مرداد 13( آگوست) روز جهانی چپ ‌دست ‌ها نامیده می ‌شود.از آن جایی که دیدیم چپ دست ها حتی یک روز تقویم را به خود اختصاص داده اند تصمیم گرفتیم درباره دنیای متفاوت چپ دست ها وخصوصیاتشان  بنویسیم.
چپ دست ‌ها به ‌ویژه مردان در مواجهه با یک موقعیت جدید خود را راحت‌ تر تطبیق می‌ دهند زیرا در استفاده از سمت‌ راست مغزشان واردترند. چپ ‌دست‌ ها بیشتر در نزد رئیس شان محبوب می باشند تا راست دست ها
افراد چپ ‌دست، نسبت به راست ‌دست ‌ها سازگاری بیشتری دارند. یک فرد چپ ‌دست بسیار راحت تر از یک فرد راست ‌دست می‌ تواند از دست راست خود برای انجام کارها استفاده کند. به نظر می‌ رسد افرد چپ ‌دست به سرعت قادر به تعویض و دگرگزینی هستند.چپ دست ها در مواجهه با یک موقعیت ترسناک بیشتر می ترسند اما در راست دست هاشدت واکنش ترس و وحشت  خیلی کمتر از افراد چپ دست بود.
حدود 10 درصد جمعیت جهان چپ ‌دست هستند.ژن ?LRRTM باعث چپ دستی در افراد می شود. قسمت چپ مغز روی هماهنگی قسمت‌ های مختلف و فرامین و دستورات متمرکز است، در حالی که قسمت راست مغز روی مفاهیم و احساسات کنترل دارد.

چپ دستی خوب است یابد

همچنین  تحقیقات نشان داده ‌اند که  چپ دست ها نسبت به مشکلات و آسیب‌ هایی نظیر‌ ابتلا‌ به  بیماری های خودایمنی، افسردگی، سوء مصرف مواد، سیگار،آلرژی ‌ها، صرع، اسکیزوفرنی و اختلالات خواب مستعدترند و بیشتر از افراد راست دست‌ درگیر حوادث جدی نظیر سوانح رانندگی می ‌شوند.
افراد چپ دست‌ درگیری بیشتری با حوادث زندگی دارند که موجب می ‌شود درصد کمتری از این افراد، طول عمر بیشتری داشته باشند.
افراد چپ ‌دست کمتر وابسته ‌اندو چپ ‌دست ‌ها به علت داشتن تمایلات استقلال‌ طلبانه در برابر فشارهای اجتماعی مقاومت بیشتری دارند.
از آن جا که  اصول کلی جامعه و زندگی، غالبا برای راست دست‌ ها طراحی شده ‌اندچپ دست هارا دچار مشکلاتی می نمایدمثلا بعضی خانواده ‌ها به دلایل خرافی، دید خوبی نسبت به چپ دست شدن فرزندشان ندارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *