رازهای زندگی همسران موفق

1-براي آشتي پيش قدم می شوند

اگر يکي از شما دو نفر بلافاصله بعد از جروبحث براي آشتي قدم برمي داريد و اخم کردن را کنار مي گذاريد پس ازدواج محکمتري نسبت به ديگر زوج هايي داريد که هيچکدام حاضر نيستند براي پايان دادن به يک دعوا پيشقدم شوند و از دل ديگري در بياورند.

2-شاد بودن و خندیدن

خنديدن استرس را کم مي کند. اين را بدانيد که اگر کمتر بخنديد استرس بيشتري خواهيد داشت و همين مسأله مي تواند تأثير مستقيمي روي زندگي زناشويي شما داشته باشد. بنابراين سعي کنيد اين استرس را از بين ببريد. براي اين کار دم دست ترين راه را انتخاب کنيد. مثلا هفته اي يکبار يک فيلم کمدي اجاره کنيد و هر دو با هم تماشا کنيد تا در واقع به لحاظ روحي هر چند روز يکبار ريکاوري کرده باشيد. اين ريکاوري همان خنديدن با يکديگر است.

همسران موفق

3- استفاده از جملات مثبت

تعداد جمله هاي مثبت و منفي که در يک محاوره معمول بين شما و همسرتان رد و بدل مي شود تأثير بسزايي در دوام زندگي زناشويي شما دارد. اگر در مقابل هر يک جمله نه چندان خوشايندي که هر از گاهي بين شما و همسرتان رد و بدل مي شود ۵جمله زيبا و دوست داشتني به يکديگر بگوييد شک نکنيد که زندگي مشترک شما با دوام تر خواهد شد.

4- همکاری در کار خانه

«من آشغال ها را بيرون گذاشتم»، «من ظرف ها را شستم» گاهي اوقات اين جملات مي توانند بسيار رمانتيک باشند به خصوص وقتي مخاطب شما همسرتان باشد. بهتر است در کارهاي خانه مشارکت وجود داشته باشد چون اگر همه امورخانه تأکيد مي کنيم همه امور فقط به عهده يکي از شما دونفر باشد آن فرد به مرور زمان احساس بي ارزش بودن مي کند اين موضوع براي زندگي شما خطرناک خواهد بود.

5- تشکر کردن

خوشبختي گاهي فقط در سه کلمه خلاصه مي شود.«از تو متشکرم» همسراني که در قبال کارهي کوچکي که براي هم انجام مي دهند از اين سه کلمه استفاده مي کنند و به زبان ساده قدردان زحمات ريز و درشت يکديگر هستند زندگي محکم تري خواهند داشت. اگر بابت کاري از شما قدرداني شود طبيعي است که مايل به تکرار آن هستيد. خوب دقت کنيد. اين اتفاق به يک مکانيزم چرخشي در زندگي شما تبديل مي شود. اين هم درست همان چيزي خواهد بود که لازمه خوشبختي شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *