راهکارهایی برای درمان اختلال کمرویی

انسان ذاتا  موجودی اجتماعی است و اگر عمل  اجتماعی شدن او دچار نقصان شود و یا در ایجاد ارتباط با اطرافیانش دچار مشکل باشد و نتواند به خوبی ارتباط برقرار کند دچار کم رویی است. کمرویی یک نوع اختلال رفتاری است . افراد کم رویی که علاقه دارند بر کم روییشان غلبه کنند می توانند با رعایت و توجه به نکات زیر  هرگونه از  مشکلات  در برقراری ارتباطشان را  کاهش داده  و اضطراب اجتماعی را در وجود خودشان ریشه کن نمایند:

خداحافظی با کمرویی

راهکار های کاهش کم رویی

۱- در ارتباطات اجتماعی با هر گروهی اعم از دوستانه ،اقوام و خویشاوندان ،همسالان همیشه در سلام کردن پیشقدم شوید.

 

۲- بعد از سلام کردن شروع به احوالپرسی نمایید وسعی کنید با این رویه شما وحرف زدن بیشتر بر کمروییتان غلبه کنید.

 

۳- همیشه نقش فعالی را  امور  اجتماعى ، در محیط خانه  و …  داشته و به طور داوطلبانه در فعالیتهای دسته جمعى شرکت نمایید تا با ارتباطات بیشتر کم روییتان را بتوانید برطرف کنید.

۴-در  هنگام صحبت کردن  با دیگران و یا صحبت کردن در مقابل جمع  بزرگی فقط و فقط بر روی صحبت های خود تمرکز نمایند همه ماهیچه‏ هاى بدنشان را آرام و شل کنند. و به عکس العملهای بدن خود ماند لرزش دست ها و یا تپش قلب توجهی ننمایند تا این بازتاب ها به مرور از بین بروند.

 

۵- درخانه جلوی آینه بایستید و تصور کنید مقابل شما جمعیتی منتظر صحبت های شما هستند تلقین کنید که من می توانم در جمع نیز با دیگران صحبت کنم با خود درون آینه صحبت کنید با تکرار این عمل اعتماد به نفستان بیشتر شده  تسلط بیشتری بر خود در هنگام صحبت نمودن در جمع پیدا می کنید ودر مدت زمان کوتاهی از کمرویی نجات می یابید.

6- از شکست نترسید و با ممارست و تمرین آینه ای در غلبه بر کمروییتان موفق می شوید.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *