راهکاری برای رفع پوست مرغی

(پوست دانه مرغی) یک بیماری ارثی پوستی است  که باعث تیره ‌تر شدن و دانه دانه شدن باسن، بازوها ، ران پا  می‌شود . پوست مرغی یا کراتوزیس پیلارس به خاطر افزایش میزان کراتین در بدن ویا به خاطر خشکی بیش از حد پوست اتفاق می‌افتد که در هواهای سرد و خشک زمستان این قضیه شایع‌تر است.

دراین مطلب راهکارهای خانگی برای ازبین بردن این موضوع را بیان می کنیم :

1-جوش‌شیرین

سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با کم آب هم بزنید که یک حالت خمیری به دست بیاید. برای چند دقیقه پوستتان را با آن ماساژ دهید. اینکار  سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد و محفظه های پوست را باز می‌کند.

2-آرد جو

پودر جودوسر را  با آب مخلوط کنید و خمیری که به دست می‌آید را روی قسمتهای پوست مرغی بدن بمالید بگذارید تا خشک شود و بعد حمام کنید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

پوست مرغی چیست

 

4-ماست

قسمتهای پوست مرغی را با ماست ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماست روی پوست بماند و بعد با آب بشویید این کار راه هم هفته ای یک یا دو بار انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

 

5-سرکه سیب

یک پنبه را به سرکه سیب طبیعی آغشته  کرده و بگذارید روی پوست مدتی بماند. اثرات معجزه آسای آن را پس از مدتی خواهید دید.

ودرنهایت باید یاد آور شد که از غذاهای حاوی ویتامین  C , A ومیوه وسبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید وروزانه هشت لیوان آب بنوشید از فست فودها وکنسروها دوری کنید درهوای سرد زمستان پوستتان را با کرم مناسبی چرب کنید واز صابون معمولی نه عطری استفاده نمایید درحمام  از کیسه ولیف جهت شستن استفاده نکنید با پوستتان مدارا کنید وبعد از حمام آن را باحوله ای نرم وبه آرامی خشک نمایید. جهت درمان شدن با روشهای خانگی فوق صبر وحوصله به شما توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *