روش های از بین بردن بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان

یکی از شایع ترین مشکلات در ماه رمضان بوی بد دهان هنگام روزه داری می باشد . بوی بد دهان می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود ما در این نوشتار به بررسی راه های از بین بردن بوی بد دهان هنگام روزه داری می پردازیم:

1 – مسواک فراموش نشود

بسیاری از افراد گمان می کنند چون در فاصله بین  سحر تا افطار چیزی نمی خورند نیازی نیست که از مسواک استفاده کنند. در صورتی که مسواک کردن دندان ها و شستن زبان در طی  روز  از خشکی دهان جلوگیری کرده  و بدین طریق  از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری می کند. پس از خوردن وعده سحری حتما از مسواک برای شستن دندان ها و زبان  استفاده کنید زیرا باقیمانده غذاهایی که لابه لای دندان های تان است خود باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

2 – از دهان شویه استفاده نکنید

ترکیبات موجود در دهان شویه ها باعث خشکی دهان تان می شود  و سبب می شود  بوی بد دهان تان افزایش پیدا کند . به جای  استفاده از دهانشویه از نخ دندان استفاده کنید.

 

3 – تا می توانید آب بنوشید

در وعده افطار و سحری حتما 4تا 5 لیوان آب بخورید تا جبران کم آبی ساعت های روزه داری را کرده و از خشکی دهانتان جلوگیری کند.

راه های از بین بردن بوی بد دهان

4-سیر و پیاز نخورید

با توجه به گرم بودن هوا و ساعت های طولانی روزه داری از مصرف سیر و پیاز که بوی بسیار بدی دارند در وعده های سحری و افطار اجتناب کنید.

5–  پنیر را به سفره افطارتان اضافه کنید

پنیر با داشتن سطح بالایی از  فسفر و کلسیم  در افزایش  بزاق دهان موثر بوده  و از خشکی دهان و  بوی بد دهان جلوگیری می کند .

6 – هندوانه ،طالبی ،خربزه بخورید

میوه هایی مانند خربزه و طالبی  و هندوانه که سرشار ازفیبر و آب هستند از رشد باکتری ها درون دهان و در نتیجه ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *