پاسخ به ابهاماتی در مورد لیزر موهای زائد

1- لیزر می تواند موهای زائد را از بین ببرد

ليزر سبب کم ونازک شدن موهاي زائد بدن می شود ، اما نمی تواند ان ها را از بین ببرد . معمولا  انجام 4 تا 6 جلسه ليزر به صورت ماهانه براي صورت و به فاصله سه ماه يک بار براي بدن سبب کم شدن موهای زائد این نواحی می شود .

2-ابتلا به ناباروری با ليزر موهاي زائد در نواحي شکم و پهلو 

اين روش درماني باعث آسيب رساندن به تخمدان ها و افزايش خطر ناباروري مي شود  کاملا اشتباه است چرا که  عمق نفوذ اشعه اين نوع ليزر به داخل پوست، تنها تا حد ريشه يا فوليکول مو بوده و به لايه دوم پوست  نمي رسد؛ پس لیزر نمی تواند بر  روي ارگان هاي داخلي مانند تخمدان ها،اثری بگذارد و یا این که سبب ناباروري شود.

3-ليزر موهاي زائد دردناک است

ليزر با  وارد کردن نور با سرعت بالا به داخل بافت پوست براي سوزاندن ريشه موها، می تواند کمي درد و سوزش در آن ناحیه ایجاد نماید ، اما اين درد، قابل تحمل و گذرا  خواهد بود.توصیه ما  استفاده از اسپري يا پمادهاي بي حس کننده، حدود 45 تا 60 دقيقه قبل از ليزر براي رفع دردبسیار کم  ناشي از لیزر می باشد .

لیزر موهای زاید و ابهامات ان

4-ليزر موهاي زائد عوارض ندارد

اگر پزشکي که ليزر را انجام مي دهد، تبحر کافي در اين کار نداشته باشد و شرايط دستگاه را بر اساس رنگ پوست بيمار به درستي تنظيم نکند، ممکن است منجر به ايجاد زخم، لک و تاول در پوست شود.در  صورت ايجاد زخم پس از انجام لیزر آن را دستکاري نکنيد تا  جاي زخم، اسکار باقي بماند.

5-انجام لیزر برای همه افراد مناسب است

این عقیده کاملا اشتباه است افرادی که در لیست زیر می باشند کاندید مناسبی برای انجام لیزر نمی باشند:

  1. زنان باردار
  2. مبتلایان به بيماري هاي عصبي
  3. افرادی که بنا به موقعیت شغلی ساعت های زیادی در زیر آفتاب می باشند
  4. مبتلایان به مشکلات پرمویی با منشاء هورمونی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *