پاسخ به ابهاماتی در مورد لیزر موهای زائد

1- لیزر می تواند موهای زائد را از بین ببرد

لیزر سبب کم ونازک شدن موهای زائد بدن می شود ، اما نمی تواند ان ها را از بین ببرد . معمولا  انجام 4 تا 6 جلسه لیزر به صورت ماهانه برای صورت و به فاصله سه ماه یک بار برای بدن سبب کم شدن موهای زائد این نواحی می شود .

2-ابتلا به ناباروری با لیزر موهای زائد در نواحی شکم و پهلو 

این روش درمانی باعث آسیب رساندن به تخمدان ها و افزایش خطر ناباروری می شود  کاملا اشتباه است چرا که  عمق نفوذ اشعه این نوع لیزر به داخل پوست، تنها تا حد ریشه یا فولیکول مو بوده و به لایه دوم پوست  نمی رسد؛ پس لیزر نمی تواند بر  روی ارگان های داخلی مانند تخمدان ها،اثری بگذارد و یا این که سبب ناباروری شود.

3-لیزر موهای زائد دردناک است

لیزر با  وارد کردن نور با سرعت بالا به داخل بافت پوست برای سوزاندن ریشه موها، می تواند کمی درد و سوزش در آن ناحیه ایجاد نماید ، اما این درد، قابل تحمل و گذرا  خواهد بود.توصیه ما  استفاده از اسپری یا پمادهای بی حس کننده، حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از لیزر برای رفع دردبسیار کم  ناشی از لیزر می باشد .

لیزر موهای زاید و ابهامات ان

4-لیزر موهای زائد عوارض ندارد

اگر پزشکی که لیزر را انجام می دهد، تبحر کافی در این کار نداشته باشد و شرایط دستگاه را بر اساس رنگ پوست بیمار به درستی تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول در پوست شود.در  صورت ایجاد زخم پس از انجام لیزر آن را دستکاری نکنید تا  جای زخم، اسکار باقی بماند.

5-انجام لیزر برای همه افراد مناسب است

این عقیده کاملا اشتباه است افرادی که در لیست زیر می باشند کاندید مناسبی برای انجام لیزر نمی باشند:

  1. زنان باردار
  2. مبتلایان به بیماری های عصبی
  3. افرادی که بنا به موقعیت شغلی ساعت های زیادی در زیر آفتاب می باشند
  4. مبتلایان به مشکلات پرمویی با منشاء هورمونی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *