زود رنجی را کنار بگذارید

زودرنجی صفتی است که برخی افراد به علت دارا بودن عواطف  رقیق تر در برابر مشکلات  و ناراحتی ها بسیار زود ناراحت می شوند و از خود نمی توانند دفاع کنند در اینجا  عادات مفیدی که سبب کاهش زود رنجی می شود را برایتان بیان می کنیم:

 

راه های مقابله با زودرنجی

 

۱. نفس بکشید

نفس کشیدن به شکل عمیق به شما  کمک می‌کند ذهنتان را ارام ومرتب نموده و یک زنگ تفریح  برای خودتان  ایجاد کنید. با این روش احتمال اینکه واکنش شدید به آن اتفاق نشان دهید بسیار کمتر خواهد شد.

۲. موضوع را روشن کنید

در تعاملات اجتماعی خود سوال کنید تا بهتر متوجه منظور واقعی طرف مقابلتان شوید.و اگر توانستید، برای او توضیح دهید که  چه چیزی در رفتار یا گفتارش  باعث ناراحتی‌تان شده است.تا قضاوت صحیحی از موضوع پیدا کرده و افسوس نخورید.

۳. موضوعاتی که به شما مربوط نمی باشند

ممکن است اشتباها تصور کنید که انتقادها یا حملات کلامی که می شنوید  بابت رفتار بدی است که انجام داده اید اما شاید دلیل آن مشکلات فرد در زندگی بوده  که بر اثر فشار بار روانی بر شما خشمگین می شود در این لحظات آرام بوده و  در ادامه ارتباط با کسی که عقده های روانی خود را بر سر شما خالی می کند تجدید نظر کنید.

۴. گفتگو می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید

اگر  چیزی روی اعصابتان می‌رود و یا حرف های دیگران را به خودتان می‌گیرید،  وارد یک چرخه منفی سقوط اعتمادبه‌نفس می شوید که اسیب شدیدی به روح وروان شما وارد می کند .

درمورد موضوع پیش آمده   با یکی از نزدیکانتان صحبت کنید و از او مشورت خواسته و نظر خواهی نمایید شاید او بداند که کسی که با کلمات خود به شما حمله کرده است، شرایط بدی دارد. ویا اینکه موضوعی که سبب برهم ریختن اعصابتان شده اهمیت چندانی ندارد وشما اشتباها  ذهن خود را بدان مشغول نموده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *