سرماخوردگی و طب سنتی

سلامت وب: امروزه با افزایش اطلاعات مردم در رابطه با عوارض جانبی داروهای شیمیایی،بیماران روز به روز بیشتر به درمان های گیاهی و طب سنتی روی می آورند، یکی از شایعترین بیماری ها سرماخوردگی است.

با ظهور اولین علائم سرماخوردگی مثل سوزش گلو، آبریزش بینی، سرفه و احتقان گلو اولین قدم نگهداری از بیمار در منزل  و استفاده از مواد طبیعی ملین در تغذیه برای پاکسازی دستگاه گوارش و تصفیه خون است. زیرا از دیدگاه طب سنتی چین، هند و ایران مادر بیماری های بدن را میتوان بیماری یبوست و سرماخوردگی دانست که با مصرف غذاهایی مثل سوپ مرغ، گشنیز، عدس، پیاز فراوان و سیر تازه یا سوپ ماهیچه گوسفندی برای افرادی که کم خونی دارند میتوان مزاج گوارشی بیمار را ملین کرد پ با مصرف لیموشیرین،  هندوانه و چای های گیاهی،  آلودگی دستگاه گوارشی را پاک کرد و خون را تصفیه کرد.

در این روزها برای جلوگیری از ایجاد زمینه التهاب دستگاه تنفس از مصرف سرخ کردنی ها،  ادویه جات، ترشی های محصول سرکه، عطر، ادکلن و حشره کش های قوی، وایتکس و انواع دود ها در منازل بیمار خودداری شود.

مصرف پیاز، سیر کبابی، به کبابی در جوجه گردان و فر، کدو حلوایی پخته و سوپ جو به عنوان یک ضد عفونی کننده خون در آزاد کردن دستگاه تنفس بسیار موثر است. شلغم پخته یا سوپ شلغم، کلم، پیاز و آویشن برای بهبود سرفه و تنگی نفس مفید است.

خوراک ها و سوپ های مناسب برای سرماخوردگی افراد با چربی،  فشار و قند خون بالا شامل: سوپ سیر، پیاز، مرغ یا جوجه یا ماهی + برگ گشنیز یا تخم گشنیز + آب نارنج تازه + سوپ سماغ یا آش سماغ و عدس و مرغ است.

خوراک ها و سوپ های مناسب برای سرماخوردگی افراد با افت فشار خون، کم خون، با آهن و هموگلوبین پایین شامل: گوشت قرمز گوسفند +سبوس برنج آسیاب شده که به دلیل وجود ویتامین های گروه B بسیار خون ساز هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *