شیوه درمان سیاهی دورچشم

سیاهی دور چشم  یکی از مشکلات رایج پوستی بوده و قابل درمان می باشد .ژنتیک  و پس از آن، کمبود آهن بویژه در زنان مهم‌ترین علت تیرگی دور چشم می باشد. کم خوابی و بی‌خوابی، کار طولانی مدت با رایانه، مطالعه طولانی در نور کم و آلرژی از عوامل تاثیرگذار در بروز سیاهی دور چشم است.
استفاده از صابون مناسب و عدم استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.صابونی که برای شست‌ و‌ شوی صورت استفاده می‌شود، بهتر است که حالت اسیدی یا قلیایی نداشته باشد و حتی الامکان از شامپوی بچه برای پاک کردن آرایش چشمان استفاده کنید.

درمان سیاهی دور چشم
در افرادی که دچار کمبود آهن خون هستند، تجویز قرص آهن در حد تعادل و به میزان نیاز موجب کاهش میزان سیاهی دور چشم می‌شود اما مکمل آهن حداقل باید به مدت 3 ماه مصرف شودتا تاثیر گذاری آن مشاهده گردد . درمان‌های غیردارویی همانند کرم دور چشم و استفاده از میکرودرم توسط متخصص پوست به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند.
استفاده از کرم حاوی ویتامین C و قرص حاوی این ویتامین  یکی از مهم‌ترین درمان‌های رفع سیاهی دور چشم می باشد. مصرف قرص ویتامین C به شرط اینکه در فرد سابقه سنگ‌سازی کلیه وجود نداشته باشد، بسیار موثر می باشد . برای درمان سیاهی دور چشم حداقل میزان مصرف ویتامین C مکمل باید 500 میلی گرم در روز همراه با قرص مکمل آهن باشد.
تاثیر درمان‌های سنتی رفع سیاهی دور چشم حداقل 3 ماه پس از مصرف ترکیبات نمایان می شود .یکی از این درمان های سنتی  استفاده از شیر و پوست خیار است که این ترکیبات باید به مدت 10 دقیقه بر پوست گذاشته شود.
کمپرس چای سبز کیسه‌ ای بر روی ناحیه سیاهی چشم در روشن کردن پوست این ناحیه بسیار موثر است اما در صورتی که این روش سنتی همراه با میکرودرم باشد، اثرات درمانی آن دو چندان می‌شود.

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *