مصرف چه موادی سبب افزایش وزن می شود؟

غذاهای افزایش دهنده افزایش وزن

۱. کره

مصرف کره به علت داشتن چربی در افزایش وزن موثر است اگر می خواهید کره مصرف کنید کره بادام زمینی می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد .

۲. دسر ها 

مصرف مداوم دسرهایی  مانند بستني و کیک ها به علت داشتن کالری بالا  باعث افزايش وزن مي‌شود.بستنی و کیک به علت طعم شیرین خود و وجود مقادیر بالای قند در آن ها تناسب اندام شما را به هم می ریزد.

۳. چیپس میوه 

چیپس میوه  به علت  مقادير زياد کالري و قند نیز در افزایش وزن موثرند .از این چیپس ها به اندازه وکم مصرف کنید.

۴. آب ميوه ها 

آب ميوه حاوي قندبوده و سبب افزایش ميزان گلوکز خون مي‌شود  اين گلوکز‌ها با تبدیل به چربي در کبد ذخيره مي‌ شود ؛ و سرانجام سبب  افزايش وزن مي‌شوند.

۵. غذاهای سرخ کردنی

یکی دیگر از افزاینده های وزن مصرف مداوم غذاهای سرخ شده می باشد .به جای سرخ کردم مواد غذایی آن ها را آب پز و یا بخارپز کنید اگر چه به خوشمزگی غذاهای سرخ شدنی نمی باشد اما باعث افزایش وزن نمی شود.

 

6. کورن فلکس 

استفاده از مخلوط کورن فلکس وشیر در وعده صبحانه به علت دارا بودن کالری وقند بالای آن اشتباه بوده و سبب افزایش وزن می شود.

7. سوسیس و کالباس 

اگر سوسیس و کالباس را نمی توانید از برنامه غذاییتان حذف کنید قطعا شما دچار اضافه وزن بالایی خواهید شد این مواد نه تنها مفید نیستند بلکه می توانند سبب مشکلاتی در معده  وروده ها شوند وبا افزایش وزن اثرات جبران ناپذیری بر روی بدنتان داشته باشند توصیه ما حذف این مواد از سبد غذایی شما می باشد.

8. مصرف فست فود ها

امروزه مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده و فست فود ها تاثیر به سزایی در افزایش وزن دارند عدم تحرک در زندگی ماشینی و روی آوردن مردم به استفاده از این غذاها به جای مصرف غذاهای خانگی سبب برهم ریختن تناسب اندام و شیوع چاقی در بین افراد  می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *