میوه های ترش، مضر یا مفید؟

در ایران این فکر که میوه ها مخصوصا میوه های ترش ضرر دارند و بایستی از آن ها پرهیز کرد و اطفال و بیماران را از خوردن آن ها منع نمود زیاد رسوخ کرده است و ما لازم می دانیم در این مورد بیشتر بحث کنیم و ثابت کنیم که خوردن میوه های ترش برای وعده صبحانه ضرری ندارد.

این فکر غلط در افکار عمومی زیاد رخنه کرده است و عده ای از پزشکان را هم معتقد ساخته است.

تجربیات علمی و عملی غذاشناسان همیشه عکس این موضوع را ثابت کرده و به طور قطع گفته و باز هم می گوییم که ترشی لیمو املاح معدنی بدن را از بین نمی برد بلکه زیاد هم می کند. بارها دیده ایم بیمارانی که کلسیم بدنشان کم شده است با لیمو رژیم گرفته و حتی 15 لیمو ترش در روز خورده اند و به طور کامل معالجه شده اند.

میوه های ترش

دکتر کاروتن موسس ناتوریسمهای فرانسه طرفداران مکتب خود را از خوردن میوه های ترش منع می کرد و ترشی نباتی را یک غذای ضد حیاتی می دانست. با اینکه طرفداران او گوشت و غذا های ضد حیاتی نمی خوردند، مریض شده و عده ای هم مبتلا به سرطان شدند ولی گروه های دیگر دوستدار طبیعت که از خوردن گوشت پرهیز کرده بودند و میوه های ترش می خوردند همگی سالم ماندند. مخصوصا در بین آن ها اشخاص مبتلا به سرطان دیده نشده است.

لیمو دارای آب گیاه(خون نباتی) ، املاح گیاهی و ترشی گیاهی، قند طبیعی،  موسیلاژ – یک ماده طبیعی و یک عطر مخصوصی است.

آب لیمو بزاق را زیاد می کند،  اشتها را باز می نماید،  عطش را برطرف می کند و تحریکات ناشی از تب را تسکین می دهد، سنگ های مثانه و کبد را حل می کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *