هلو بخورید تا زیبا بمانید

آشنایی با ارزش تغذیه ای هلو

برای داشتن یک  زندگی سالم و بهره مندی از نعمت سلامتی مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی ضروری است یکی از میوه هایی که در این راستا بسیار مغذی و مفید بوده هلو می باشد . هلو با تامین  فیبر مورد نیاز بدن و داشتن  آب و آنتی اکسیدان فراوان میوه ای بسیار مفید در حفظ سلامتی و تندرستی  به شمار می آید.هلو منبع غنی از  ویتامین A ، ویتامین C، ویتامین K و E ، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات ،روی و اسید پانتوتنیک می‌باشد.

خواص هلو چیست؟

مصرف هلو چه فوائدی برای بدن دارد؟

1-مصرف هلو به علت دارا بودن دو ترکیب  زیگزانتین و لوتئین در  ترمیم و بازسازی پوست ملتهب ناشی از اشعه های مضر UV مفید است .

2- عصاره هلو که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود  با پاکسازی  پوست مرده و افزایش  هیدراتاسیون پوست در شادابی پوست موثر است.?

3- روی و ویتامین ای  موجود در هلو  روند  پیری را کندتر می کند. هلو سبب افزایش  تولید تستوسترون در بدن می شود و سلول های اسیب دیده توسط رادیکال های آزاد را ترمیم می کند.

4-هلو در  بهبود سیستم عصبی بدن موثر است. منیزیم  موجود در این میوه با  کاهش سطح استرس و اضطراب در بدن و نگه داشتن سیستم عصبی در یک سطح مناسب  اثرات افسردگی در بدن را کاهش می دهد.

5- فنول ها  و کارتنوئید های موجود در هلو به  کاهش گسترش سلول های سرطانی کمک می کند.
6-ویتامین ث و زینک موجود  در هلو، سبب تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدن در مبارزه و مقابله با عوامل بیماریزا می شود.

7-هلو حاوی عناصر فعالی همچون ترکیبات فنولی است که می تواند با عدم تعادل متابولیسم بدن مبارزه کرده و در راه رسیدن به تناسب اندام میوه مفیدی محسوب می شود.
8- ترکیبات فنولی موجود در هلو  در کاهش سطح کلسترول بد  خون و سلامتی سیستم قلبی- عروقی موثر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *