چرا پوست برخی خانم ها سریع تر پیر می شود؟

1- قرار گرفتن زیاد در برابر نور خورشید

نور خورشید  باعث سنتز  ویتامین D  در بدن می‌شود که باعث بهبود خلق‌وخوی و تقویت استخوان‌ ها  می‌شود. با این حال قرار گرفتن افراطی و بدون حفاظت در معرض نور خورشید یکی از عوامل مهم تسریع روند پیری پوست است.اشعه‌هایماورای بنفش خورشید تا عمق پوست نفوذ کرده و باعث فعال شدن رادیکال‌های آسیب‌رسان می‌شوند.

2- عدم استفاده از مواد حاوی آنتی اکسیدان

عدم مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از عوامل اصلی بروز پیری زودهنگام و آسیب پذیری  سلول‌ها  در برابر رادیکال‌ های آزاد می باشد. بنابراین نوشیدن  آب لیموترش (ترجیحاً به صورت ناشتا) و مصرف  کیوی، توت‌فرنگی، انبه، طالبی، پرتقال، هویج، اسفناج، گوجه‌فرنگی،  یک فنجان چای سبز را فراموش نکنید.

 

علت پیری پوست در خانم ها

3- کمبود کلسیم در بدن

کلسیم یک ماده معدنی مفید است که همه افراد به‌ویژه خانم‌ها در تمام مراحل زندگی خود به آن نیاز دارند. متاسفانه خانم‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند. این بیماری تاثیر منفی روی زندگی افراد می‌گذارد. در واقع عدم جذب کلسیم کافی در طول روز باعث افزایش روند پیری در خانم‌ها می‌شود. پس از منابع کلسیم مانند لبنیات در برنامه غذاییتان استفاده کنید.

4- داشتن استرس

یکی از فاکتورهای پیری که اغلب نادیده گرفته می‌شود استرس است. استرس باعث پیری زود هنگام سلول‌ ها می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس معروف است باعث افزایش ضربان قلب و مشکلات جدی از قبیل تصلب شرائین شده و به سلامت مغز آسیب می‌زند. استرس همچنین باعث تخریب سیستم ایمنی بدن می‌شود که نتایج آن به صورت پیری زودهنگام روی پوست بروز می‌کند.

5- مصرف مواد شور و یا شیرین

مصرف زیاد و بیش از اندازه‌ قند و مواد قندی کلاژن پوست را از بین می‌برد و باعث پیری سلول‌ها می‌شود. همچنین  مصرف اسنک‌ها، چیپس یا میوه‌های خشک شور و غیره  برای سلامتی مضر هستند. فراموش نکنید که نمک یکی از بدترین دشمنان بدن است که جزو عوامل اصلی تشکیل سلولیت (همان بافت پرتقالی شکل تجمع یافته در ران‌ها، باسن و غیره) محسوب می‌شود.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *