استرس چه آسیب هایی به بدنتان می زند؟

1-تضعیف سیستم ایمنی بدن

زمانی که شما در شرایط تنش و استرس قرار دارید، بدن شروع به تولید مواد شیمیایی کرده و کارکرد سیستم ایمنی آن دچار اختلال می گردد. همچنین باعث می گردد که سریع تر پا به سن گذاشته و پیرتر دیده شوید.

2- ابتلا به آلزایمر

سطح بالای هورمون های استرس باعث آسیب قسمت های حساس مغز می گردد. هیپوکامپ از جمله این قسمت  ها می باشد که مسئول حافظه است. یکی از دلایلی که افراد پس از دوره ای طولانی مدت به فرسودگی شغلی دچار می شوند این است که مغز برای حفاظت خود، آدرنالین را دفع می کند.

3- داشتن احساس  درد در تمام نقاط بدن

شواهد نشان می دهد که میان استرس بالا و تراکم کم مواد معدنی در استخوانها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. بر همین اساس کسانی که مدام دچار استرس هستند بیشتر از سایرین دردهای فیزیکی را تجربه می کنند.

اثرات مخرب استرس بر بدن

4-ابتلا به دیابت

با وجود استرس حجم سموم در بدن افزایش یافته و تمایل افراد به مصرف مواد قندی بالا می رود. در نتیجه ارگان هایی که  مسئولیت سم زدایی و شکستن چربی ها را دربدن دارند تحت تاثیرات منفی استرس قرار خواهند گرفت. فلذا احتمال ابتلا به دیابت در افراد دارای سطح استرس بالا بیشتر از سایرین می باشد.

5-پیری پوست و سفید شدن موها

استرس زیاد در تسریع سفید شدن رنگ مو ها موثر بوده و به راحتی چهره تان را پیر و خسته می کند .افزایش سطح استرس ارتباط مستقیمی با پیری پوست و سفید شدن موهای شما دارد.

6- ناباروری

استرس می‌تواند قدرت باروری را کاهش داده و شما را دچار مشکلات نعوظی و مشکلاتی حین بارداری کند. همچنین استرس سبب تشدید دردهای قاعدگی می‌شود.

7- سندروم روده تحریک پذیر

استرس در تشدید مشکلات معده و روده  نظیر بیماری بازگشت اسید از معده به مری ، زخم معده، نشانگان روده تحریک‌پذیر و  کولیت  تاثیر گذار می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *