امروز:06/07/2022

چه عواملی در ریزش موها موثر است؟

موی سر در مقوله زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است و ریزش موها می تواند زیبایی شما را به مخاطره بیاندازد .تغذیه نامناسب، استرس‌های شدید روحی، شیمي‌درمانی و برخی داروها نيز در نازک شدن تارهای موی سر و ریزش آن نقش دارند.
مواد معدنی و ویتامین‌های اشاره شده بهتر است ابتدا از طريق مواد غذايی تأمين شوند و سپس با تجویز پزشک از مکمل استفاده بشود.

1- کمبود روی

کمبود روی می تواند سبب  ریزش مو ، تضعیف ریشه مو و شکنندگی شود. عنصر روی یا زینک در مواد غذایی همچون  تخمه کدو، قارچ، سویا، جوانه گندم، سبوس گندم، کنجد، کاکائو، تخمه آفتابگردان، برنج،  حبوبات و آجیل ها مخصوصاً بادام و بادام زمینی وجود دارد.

 

کمبود روی و جلوگیری از ریزش مو

2- کمبود منگنز

کمبود منگنز نیز در ریزش  مو ها موثر است  نان، غلات ، آجیل ها ،کنجد ،شکلات سیاه ، حبوبات و ادویه هایی همچون چوب میخک و زعفران منابع غنی از عنصر منگنز می باشند.

کمبود منگنز و ریزش مو

 

3- کمبود پروتئین

کمبود  پروتئین نیز سبب  کاهش  رشد موها و نتیجتا  ریزش موی سر مي‌شود. استفاده از منابع غذایی حاوی پروتئین مانند سویا ،گوشت قرمز، گوشت سفيد، ماهي، تخم مرغ، شير، پنير،  حبوبات و انواع مغزهاي خوراكي همچون پسته، فندق می تواند پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین نماید.

پروتئین و جلوگیری از ریزش مو

4-کمبود ویتامین‌ های گروه B

کمبود  ویتامین‌ های گروه B ( ویتامین‌ هايB6 ،B12، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک)  سبب  ریزش موها می شود .

با مصرف جگر، تخم‌مرغ، نان تهيه شده از آرد سبوسدار،  کلم، کاهو، اسفناج، سيب زميني، ليمو، توت فرنگي طالبي اسید فولیک مورد نیاز بدنتان را تامین کنید .

بیوتین نیز  در غذاهایی چون جگر و تخم مرغ وجود دارد.

و علاوه بر افزایش رشد موها

در حفظ سلامت پوست

و ناخن‌ها هم مفید محسوب می شود.

 

ویتامین ب در جلوگیری از ریزش مو

5-کمبود آهن

فقر آهن مشکلی است که بیشتر در زنان دیده می شود

و یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو می باشد .

مصرف غذاهای حاوی آهن نظیر  جگر، گوشت قرمز، عدس، لوبیا، پسته

و در صورت نیاز مکمل آهن می تواند در رفع این مشکل مفید واقع شود.

آهن در جلوگیری از ریزش مو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.