چگونه از سفید شدن موهایمان جلوگیری کنیم؟

 

1-مصرف غذای شور ممنوع

مصرف غذاهای شور  به ساختار خون ضربه می‌زند، فشار خون را بالا می‌برد و مانع از تولید سلول‌های جدید می‌شود. به این ترتیب موهای شما با مصرف نمک زیاد سالم به نظر نمی‌رسد و در معرض خطر سفید شدن قرار  می گیرد؛ بنابراین خوراکی‌های فرآوری شده در کارخانجات مانند چیپس، پفک و سایر اسنک‌ها به دلیل داشتن نمک زیاد جزو خوراکی‌های ممنوعه قرار می‌گیرند.

2- مصرف سبوس برنج 

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ های گروه B1 راه خوبی برای پیشگیری از سفید شدن موهای شماست.  خوردن روزانه یک قاشق پودر سبوس برنج که با کمی شکر یا نبات ساییده شده شما را به این هدف می‌رساند. علاوه بر این افزودن نان جو به رژیم غذایی یا نوشیدن جوشانده سبوس گندم، جو یا برنج هم در کاهش روند سفیدی موها نقش دارد.

3- مصرف  پروتئین‌ ها 

رژیم غذایی مناسب که مقدار متعادلی پروتئین دارد خیال شما را از بابت سفید شدن موهای‌تان راحت می‌کند. قسمت‌های کم‌چرب گوشت مرغ و بوقلمون یکی از منابع خوب پروتئین هستند. سویا، گوشت قرمز، سفیده تخم‌مرغ، ماهی و لبنیات هم پروتئین دارند.

راه های جلوگیری از سفید شدن موها

4- کاهش استرس و داشتن خواب کافی

اگر فردی هستید که در زندگی استرس زیادی دارید نباید از سفیدی زودهنگام موهای‌تان تعجب کنید. درصورتی که در سال‌های اولیه جوانی به‌سر می‌برید و می‌خواهید موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان را در دوران جوانی از دست ندهید، کمی آرامش داشته باشید و مثبت بیندیشید. ورزش و انجام حرکات یوگا به شما کمک می‌کند تا فشارها و تنش‌های روزانه را از خودتان دور کنید.داشتن خواب کافی هم توصیه دیگری است که در آرامش بیشتر، کاهش استرس و جوانی موی شما تاثیر دارد. پس سعی کنید با کم کردن مشغله‌های‌تان شب‌ها حداقل هفت ساعت بخوابید.

 

5- از مصرف روی غافل نشوید

یکی از مهم‌ترین املاح معدنی برای پیشگیری از سفید شدن موها روی  است. با مصرف غذاهای سرشار از روی می‌توانید از بابت تولید ملانین در موها و پیشگیری از سفید شدن‌شان آسوده خاطر باشید. بیشتر غذاهای دریایی، جگر، اسفناج، غلات کامل و حبوبات منابع خوبی از روی هستند.

6- استفاده از منابع اسید فولیک 

یکی دیگر از دلایلی که سبب سفید شدن موها می‌شود، کاهش اسیدفولیک یا همان ویتامین B9 در بدن است. این ویتامین به طور طبیعی در گروهی از مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، مرکبات، آبمیوه‌های تازه، سبزیجاتی با برگ سبز تیره و جگر پیدا می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *