چگونه از لب هایمان مراقبت کنیم؟

 

 پوست لب چگونه آسیب می بیند؟

پوست لب‌ ها نازک بوده و  فاقد غدد چربی است به همین دلیل به راحتی ترک می‌خورند. عامل سن و سال نیز سبب می شود  لب‌ها کوچکتر و خشک‌تر شده  و رنگشان را از دست بدهند .
اکثر خانم‌ها، از لب هایشان مراقبت نمی کنند در حالی که باید این کار را انجام دهند. برای داشتن لب های زیبا و سالم از توصیه های زیر استفاده کنید:

 

نحوه مراقبت از لب ها

 

1- مرطوب کردن و آبرسانی به  لب ها 

لب‌ های خشک نشانه آن است که شما به  به اندازه کافی آب نمی‌نوشید و استرس دارید. آب رسانی به لب ها به معنی نوشیدن ۸ لیوان آب نیست.  بلکه استفاده از چای‌های گیاهی، آب نارگیل و حتی میوه‌ها و سبزیجاتی که محتوی آب زیادی دارند (مثل خربزه و خیار) می توانند در هیدراته کردن لب های شما نقش داشته باشند .

2-استفاده از کرم های مرطوب کننده

استفاده از کرم های  حاوی  اسید هیالورونیک یا اسکوالین ، روغن آووکادو و جوجوبا سبب نرم کردن پوست لب های شما می شود کرم یا پمادتان را هر صبح و شب یا هر زمانی که لب‌هایتان خشکند، به آنها بمالید.

3-لایه برداری کردن لب ها را فراموش نکنید

برای لایه برداری از پوست لب ها  به آرامی  یک مسواک را که دارای موهای نرم می باشد روی قسمت‌ های زبر و ناهموار  لب بکشید سپس کمی روغن نارگیل به لب هایتان بمالید سپس لب هایتان را بشویید و مجددا لب هایتان را چرب کنید سعی کنید  هفته‌ای یک بار، پوست لب خود را  را لایه برداری کنید.

4-از لب‌ هایتان محافظت کنید

اگر کرم  لب شما حاوی یک SPF کامل پوشاننده نیست، در طول ساعات روز روی آن، یک رژ لب که دارای SPF حداقل ۱۵ باشد بزنید. انجام این کار از برخورد اشعه های زیانبار خورشید به پوست شما جلوگیری کرده و از پیری زودرس پوست لب پیشگیری می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top