چگونه از لب هایمان مراقبت کنیم؟

 

 پوست لب چگونه آسیب می بیند؟

پوست لب‌ ها نازک بوده و  فاقد غدد چربي است به همین دلیل به راحتي ترک مي‌خورند. عامل سن و سال نیز سبب می شود  لب‌ها کوچکتر و خشک‌تر شده  و رنگشان را از دست بدهند .
اکثر خانم‌ها، از لب هایشان مراقبت نمی کنند در حالي که بايد اين کار را انجام دهند. برای داشتن لب های زیبا و سالم از توصیه های زیر استفاده کنید:

 

نحوه مراقبت از لب ها

 

1- مرطوب کردن و آبرسانی به  لب ها 

لب‌ هاي خشک نشانه آن است که شما به  به اندازه کافي آب نمي‌نوشيد و استرس داريد. آب رساني به لب ها به معني نوشيدن ۸ ليوان آب نيست.  بلکه استفاده از چاي‌هاي گياهي، آب نارگيل و حتي ميوه‌ها و سبزيجاتي که محتوي آب زيادي دارند (مثل خربزه و خيار) می توانند در هیدراته کردن لب های شما نقش داشته باشند .

2-استفاده از کرم های مرطوب کننده

استفاده از کرم های  حاوي  اسيد هيالورونيک يا اسکوالين ، روغن آووکادو و جوجوبا سبب نرم کردن پوست لب های شما می شود کرم يا پمادتان را هر صبح و شب يا هر زماني که لب‌هايتان خشکند، به آنها بماليد.

3-لايه برداري کردن لب ها را فراموش نکنید

براي لايه برداري از پوست لب ها  به آرامي  يک مسواک را که دارای موهاي نرم می باشد روی قسمت‌ هاي زبر و ناهموار  لب بکشید سپس کمی روغن نارگیل به لب هایتان بمالید سپس لب هایتان را بشویید و مجددا لب هایتان را چرب کنید سعی کنید  هفته‌اي يک بار، پوست لب خود را  را لايه برداري کنيد.

4-از لب‌ هايتان محافظت کنيد

اگر کرم  لب شما حاوي يک SPF کامل پوشاننده نيست، در طول ساعات روز روي آن، يک رژ لب که داراي SPF حداقل ۱۵ باشد بزنيد. انجام این کار از برخورد اشعه های زیانبار خورشید به پوست شما جلوگیری کرده و از پیری زودرس پوست لب پیشگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *