چگونه از چاقی کودکان جلوگیری کنیم

download (2)

سلامت وب : در این مقاله میخواهیم راه حل هایی برای جلوگیری از چاقی کودکان و تشویق کودکان برای خوردن غذاهای سالم به جای سوسیس، چیپس، غذاهای حاضری، شیرینی ها، نوشابه یا آب پرتقال گاز دار ارائه بدهیم.

پیشگیری از چاقی در کودکان

  • وقتی کودکانتان بزرگتر میشوند و شما به آنها پول توجیبی میدهید کنترل خوراکی هایی که میخرند سخت میشود. لذا بهتر است سعی کنید از دوران قبل از مدرسه ذائقه مصرف غذاهای سالم را در آنان تقویت کنید و در مورد اثرات رژیم غذایی سالم با آنان گفت و گو کنید.
  • وقتی در اطراف فرزندتان غذاهای بی خاصیت موجود باشد، دیگر امکان ندارد غذاهای سالم را ترجیح دهد. برای این کار باید مواد غذایی سالم مثل میوه و سبزی ها را در دسترس آنها قرار دهید و در عوض موادغذایی مضر را از خانه دور بریزید. به عبارت دیگر این ممکن نیست که شما خود علاقه به غذاهای ناسالم داشته باشید و کودکان انتخاب های سالم داشته باشند.

تشویق کودکان به رژيم غذایی سالم 

  • شاید لازم باشد همانطور که کودکان را تشویق به دوستی با افراد مودب میکنیم آنها را به دوستی با اشخاصی که رژیم های غذایی سالمی دارند، ترغیب کنیم.
  • می بایست کودکانمان را تشویق کنیم تا از متفاوت بودن با بقیه بچه ها نترسند و سعی کنند بیشتر راهنما و الگوی بقیه بچه ها باشند تا پیرو آنها.
  • بررسی کنید که چه کارهایی را میتوانید انجام دهید تا منجر به کاهش کالری کلی و افزایش کیفیت غذایی فرزندتان شود

پیشگیری از چاقی

  • به فرزندتان یادآور شوید که یک رژیم غذایی سالم سلامت پوستشان را بهبود میبخشد و ظاهر آنها را جالبتر میکند و یا هر اثر دیگری که فکر میکنید مورد علاقه فرزندتان واقع میشود را یادآوری کنید.
  • در کل هرگز رفتاری نکنید که باعث شود شما برای فرزندتان تبدیل به پلیس غذایی شوید و عصبانی اش کنید چرا که با این کار تنها مخالفت و لجبازی او را برمی انگیزید و در نتیجه ممکن است او برعکس عمل کرده و تمام مواردی که شما با آنها مخالف هستید را بخورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *