چگونه پوست جوان و زیبایی داشته باشیم؟

مصرف برخی مواد غذایی  در زیبایی پوست و جوان شدن سلول های پوستی و افزایش تولید سطح کلاژن نقش دارد . اضافه نمودن موارد زیر به برنامه غذاییتان سبب جوان شدن پوست وافزایش زیبایی پوست شما می شود .

چگونه پوست زیبایی داشته باشیم؟

1-سیر

مصرف سیر به علت دارا بودن اسید لیپوئیک و تورین  و گوگرد،سبب تولید و بازسازی  کلاژن پوست می شود .

2-ویتامین ث

این ویتامین با خواص جادویی خود در ساخت بسیاری از کرم های زیبایی کاربرد دارد.مصرف مداوم  مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و سبزیجاتی مانند  اسفناج و کلم پیچ  به علت غنی بودن از  ویتامین C  به آمینو اسیدهایی که در ساخت کلاژن نقش دارند مانند  لیزین و پرولین کمک می کند .هم چنین ویتامین ث با خواص بالای اکسیدانی در پیشگیری از سرطان و پیر شدن پوست نقش عمده ای دارد.هم چنین ویتامین ث با محافظت پوست در برابر  رادیکال های آزاد سبب تقویت کلاژن می شود .

3-پروتئین

مصرف مواد پروتئینی مانند سفیده تخم مرغ آجیل خصوصا بادام زمینی و گوشت بدون چربی و حبوبات به علت دارا بودن پروتئین لیزین در افزایش تولید کلاژن و بازسازی و جوان سازی سلول های پوست نقش مفید است.

4- ویتامین آ

توت فرنگی ، هویج، طالبی ،زرد آلو  و سیب زمینی  سرشار از ویتامین A هستند و مصرف این میوه ها و سایر منابع غذایی دارای ویتامین آ در  بازیابی و بازسازی کلاژن  نقش موثری دارند.

5-ماهی

مصرف غذاهای دریایی مانند ماهی به علت بالا بودن سطح امگا 3 در آن ها می تواند از بروز پیری پوست  وسرطان پوست جلوگیری نماید و با افزایش سطح اسید های چرب پوست و چربی پوست زیبایی و جوانی را به شما هدیه کرده و از ایجاد چین وچروک های پوستی جلوگیری کند.

6-لیکوپن

مصرف گوجه فرنگی، فلفل و چغندر  به علت داشتن لیکوپن سبب باز سازی کلاژن شده و  از  اثرات سوء آفتاب بر پوست جلوگیری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *