خوراکی های مفید در پیشگیری از آلزایمر

1- انواع توت

بدن انسان قادر به ساختن آنتی اکسیدان نمی باشد لذا مصرف موادی که حاوی آنتی اکسیدان هستند می تواند از بروز آلزایمر جلوگیری نماید .آنتی اکسیدان موجود در بلوبری، شاتوت، توت فرنگی و تمشک بسیار بالا بوده و سبب  تقویت قدرت مغز و مبارزه با رادیکال های آزاد مضر می شوند.

انواع توت و جلوگیری از آلزایمر

2-ماهی سالمون

میزان اسیدهای چرب اُمگا۳ در ماهی سالمون بسیار بالاست .اسیدهای چرب اُمگا۳ موجب کاهش التهاب، کاهش ریسک بیماری قلبی، بهبود حافظه و عملکرد مغز، و مقابله با نوسانات اخلاقی و افسردگی می شود. مصرف حداقل ۲ وعده (۱۰۰ گرم) ماهی سالمون یا سایر ماهی های حاوی اُمگا-۳ نظیر قزل الا و  ساردین در هفته توصیه می شود.

ماهی سالمون و جلوگیری از آلزایمر

 

3-روغن زیتون

روغن زیتون تصفیه نشده به خاطر وجود پلی فنول های شناور حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان می باشد . آنتی اکسیدان های بالقوه موجب بهبود یادگیری و حافظه شده و از آسیب احتمالی  مغز  و بروز آلزایمر جلوگیری می کنند.

 

روغن زیتون و جلوگیری از آلزایمر

4-کلم پیچ

کلم پیچ از جمله مهم ترین سبزیجات مقابله کننده با افزایش سن بوده وحاوی  فولات و B۶، دو ویتامین اصلی در محافظت از مغز هستند. کلم پیچ  حاوی ۴۵ فلاوونوئید متفاوت است که حاوی ویتامین K و سایر ویژگی های ضد التهابی و آتی اکسیدانی است. B۱۲ در کنار فولات و B۶ یک ترکیب سه گانه برای مقابله با آلزایمر هستند.

کلم پیچ و جلوگیری از آلزایمر

5-گردو

گردو  با دارا بودن پلی‌ فنول‌ ها و  اسید های چرب امگا-3 در حفاظت از سلول های مغز در مقابله با آسیب و صدمه بسیار مفید است . اسید آلفالینولنیک و  اسید لینولئیک در عملکرد مغز موثر بوده و از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.

گردو و جلوگیری از آلزایمر

6-لبو

لبو  علاوه بر داشتن طعمی شیرین و خوشایند حاوی نیترات است که موجب افزایش جریان خون به سوی مغز می شود. چرخه یکنواخت خون حاوی اکسیژن موجب بهبود عملکرد مغز شده و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

لبو و جلوگیری از بروز آلزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *