روغن آرگان چیست و چه خواصی دارد؟

روغن آرگان نامی است آشنا چرا که بارها  در تبلیغاتی که از تلویزیون و سایر رسانه ها پخش می شود این نام به گوشتان خورده است .روغن آرگان  یکی از مواد تشکیل دهنده شامپو یا سایر محصولات مراقبت از زیبایی است .اما می دانید این روغن چیست و چگونه به دست می آید؟آیا از خواص این روغن اطلاع دارید ؟ایا از کاربرد این روغن در حوزه زیبایی اطلاعی دارید؟پاسخ به تمامی این پرسش ها را در ادامه این مطلب می توانید پیدا کنید پس با ما باشید.

 

روغن آرگان و کاربرد هایش در زیبایی

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان که به طلای مایع شهرت دارد  از دانه های درختی به همین نام که  در مراکش کشت می شود به دست می آید.این روغن بسیار گران بوده و حاوی مقادیر بسیار بالایی از ویتامین ای و اسید های چرب می باشد و به علت دارا بودن همین مواد  یکی از بهترین محصولات برای مرطوب کردن ، جوان کردن   و تغذیه پوست و مو محسوب می شود.این روغن به دو صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده می باشد. استفاده از این روغن به صورت خوراکی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ز ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

1- روغن آرگان و بازسازی پوست

این روغن غنی از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و  با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. خطوط ریز را کاهش داده و چین و چروک را صاف می کند . روغن آرگان به دلیل قابلیت ارتجاعی از پوست محافظت می کند، به بازسازی سلول های پوست کمک میکند پس می توانیم بگوییم روغن آرگان ضد پیری است.

 

2-روغن آرگان و درمان جوش های صورت

روغن آرگان با دارا بودن سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها یک درمان موثر برای جوش های صورت  است.  روغن آرگان به تعادل چربی پوست کمک کرده، و رطوبت و مواد مغذی را جهت درمان آکنه فراهم می کند.

3- روغن آرگان و  شفافیت پوست

مواد فعال موجود در روغن آرگان سبب می شود تا از روغن آرگان در کرم های مختلف مراقبت از پوست و سرم هاکاربرد داشته باشد چرا که وجود این روغن در محصولات زیبایی از خشکی، پوسته پوسته و یا خارش پوست جلوگیری می کند.

4- روغن آرگان و سلامت موها

استفاده از روغن آرگان  در تولید شامپو های مختلف شوره سر را از بین برده، موها را ابریشمی، نرم و براق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *