چگونه پسرمان را تربیت کنیم؟

1- کودکی کردن را از آن ها نگیرید

پسرها شیطنت بسیاری دارند. آنها وسایل خانه را خراب می کنند، کارهای خطرناک می کنند، جوک های بی مزه می گویند و … این فرصت ها را از او نگیرید. اجازه دهید پسرتان بچگی کند. بگذارید دنیای اطراف خود را کشف کند و از آن لذت ببرد.

2- به او اعتماد به نفس را بیاموزید

سعی کنیدپسری تربیت کنید که در عین ادب و تواضع، شخصیت و غرور خود را نیز حفظ می کند.با تعریف کردن از شخصیت پسرتان به او اعتمادبه‌نفس بدهید.  هر زمان صفات خوبزی مانند شجاعت، از خود گذشتگی، مهربانی، ادب، صداقت یا سخت‌کوشی از او می بینید، حتما از او تعریف کنید تا این صفات در وجود پسرتان نهادینه شود.

3- در تربیت پسر خود از همسرتان کمک بگیرید

به همسرتان احترام بگذارید . وقتی پسرتان این محبت و احترام را از طرف شما می بینند، آن را می آموزند .برای اینکه پسرتان با همه موقعیت ها و مسایل مردانه آشنا بشود، بخشی از بار تربیت او را به پدرش بسپارید. پدرها درس های مهمی می توانند به پسران خود بیاموزند.

4- گریه کردن را از او نگیرید

این جمله که مرد گریه نمی کند را فراموش کنید  به پسر خود اجازه دهید هر زمان احساس ناراحتی یا غمگینی داشت به راحتی گریه کند و از این کار خجالت نکشد. پسرها هم انسان هستند و باید بتوانند وقتی موضوعی ناراحتشان می کند با گریه کردن خود را تخلیه کنند.

5- در انجام امور منزل از پسرتان کمک بخواهید

به پسرتان  تمیز کردن خانه، پختن غذا و انجام کارهای شخصی و بهداشتی را بیاموزید.پسرها هم باید مراقبت از خود را بیاموزند. باید بدانند وقتی در خانه تنها هستند، چطور از عهده کارهایشان بر بیایند.

6-از مواد مقوی برای تغذیه پسرتان استفاده کنید

پسرها  رشد سریع تری نسبت به دختر ها  دارند و باید تغذیه درستی داشته باشند تا بدن سالم و قوی پیدا کنند. در تغذیه پسر خود دقت بیشتری داشته باشید  و از غذاهای  مقوی و سرشار از ویتامین و پروتئین برای برنامه هفتگی پسر دلبندتان غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *