نشانه های اضطراب

سطح استرس و اضطراب در افراد جامعه بسیار بالاست و سبب ابتلا به بیماری های زیادی شده است .اگر تمامی بیماری ها را ریشه یابی کنیم نهایتا به داشتن اثر استرس در تشدید آن می رسیم استرس در هیچ برهه زمانی و برای هیچ شخصی خوب نیست استرس هایتان را کنترل کنید و آرامش داشته باشید اما نشانه هایی هستند که مضطرب بودن شما را نشان می دهند اگر این نشانه ها را در خود دیدید کمتر به گذشته فکر کنید و استرستان راکنترل کنید.
  • رابطه اضطراب و گاز معده 

آیا میدانید عصبانیت بیش از حد و خوردن های عصبی سبب تحریک معده و افزایش ترشح معده و نهایتا تولید گاز معده می شوند .عصانیت و استرس بیش از حد باعث افزایش سرعت تنفس و ورود هوای زیاد به ریه هاست و همین امر موجب تولید گاز معده می شود.

  • یخ کردن و سرد بودن دست و پا به علت اضطراب

کاهش دما و سرد بودن هوا و کم خونی و افت فشار خون از مهمترین عوامل سردی دست و پا محسوب می شوند اما بد نیست بدانید در هنگام عصبانیت و یا اضطراب به دلیل انتقال جریان خون به سمت قلب و مغز  دست و پای شما ناخود آگاه سرد می شود.

سرد بودن دست و پا

  • اگزما

بین پوست و عواطف شما ارتباط مستقیمی وجود دارد اضطراب و استرس بیش از حد می تواند سبب بروز مشکلاتی در پوست همانند اگزما یا بیماری های پوستی مانند پسیوریازیس شود .در طول عصبانیت شما کورتیزول درون خون افزایش یافته و با تضعیف سیستم ایمنی بدن ابتلا به بیماری های پوستی را رقم می زند.

  • خمیازه کشیدن

خمیازه کشیدن نشان از بی حوصلگی و بی خوابی است اما عصبانیت هم باعث ایجاد خمیازه کشیدن می شود .به علت استرس  زیاد سریع تر نفس می کشید و در این هنگام پیام عدم برخورداری از هوای کافی به مغز مخابره می شود و همین موضوع سبب کشیدن نفس های عمیق و خمیازه می شود .

خمیازه کشیدن

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *