نقش ماست در زیبا کردن پوست شما

1-درمان ترک لب ها

ماست به علت دارا بودن  ماده چرب و اسید لاکتیک مانع خشک شدن  لب ها در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید و سرما، باد و… می شود.ماست رطوبت  پوست را تامین کرده  و و موجب لطافت آن می شود .

بدین منظور  چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تکه ای پنبه تمیز کنید.

2-پاک کننده آرایش 

برای پاک کردن آرایش خود از ماست استفاده کنید بدین شکل که 2 قطره روغن بادام شیرین را در یک سوم ظرف ماست بریزید و آن را روی پوست استفاده نمایید. بهتر است بدانید ماست از پوست شما  در برابر تهاجمات خارجی محافظت خواهد کرد.

خواص ماست در زیبایی

3- ازبین بردن لکه ها

ماستدر از بین بردن لکه های پوستی موثر است و  پس از آفتاب سوختگی مرهم خوبی برای پوست آسیب دیده می باشد .جهت  برطرف کردن لکه ها لازم است تا چند قطره آب لیمو را در ماست بریزید و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.و در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست را روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنک کننده آن را خیلی زود احساس کنید. ماست سرشار از ویتامین ها و پروتئین هابوده و  تاثیر مضاعفی روی سوختگی دارد.

4- برطرف کردن خشکی موها

ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست رطوبت را برای موهای خشک و آسیب دیده تامین می کند و موجب تغدیه و نرمی موها می شود. اسید لاکتیک نیز پوسته های مرده را از موها جدا می کند و به‌آنها درخشندگی می بخشد. ماست را روی همه موها به خصوص قسمت های خشک بگذارید و سر را با یک روسری بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. سپس موها را کاملا آبکشی نمایید و شامپو بزنید.

5- کرم شب 

اسید لاکتیک ماست یک ماده طبیعی است که پوسته های اضافی را از بین می برد و به پوست طراوت می بخشد.در صورت انتخاب ماست  به عنوان کرم شب لازم است تا ماست را به آرامی قبل از رفتن به رختخواب روی صورت ماساژ دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *