هویج بمب ویتامین A

آشنایی با ارزش تغذیه ای هویج

هویج دارای خواص زیادی می باشد  صرف نظر از چگونگی طریقه مصرف  آن ، هویج می تواند  بسیاری از ویتامین ها و مواد غذایی ضروری بدن را  که جهت عملکرد درست بدن بسیار ضروری می باشند تامین نماید . هویج منبع غنی از ویتامین A (تقریبا ۷۰ درصد ارزش روزانه ی این ویتامین در بدن شما تنها با صرف یک وعده از آن تامین می شود)بوده و سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در هویج شامل  ویتامین K ، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین B3 ،پتاسیم ،فسفر ،آهن و منیزیم می باشد .
همچنین هویج دارای خواص  آنتی اکسیدانی  قوی بوده و به عنوان میان وعده ای مناسب  در رژیم های کاهش وزن قابل استفاده می باشد .رنگ نارنجی هویج از وجود مقادیر بالای بتاکاروتن در آن نشات می گیرد .

خواص هویج

 

خواص هویج 

1-  هویج با دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی از بدن شما در برابر  بیماری های قلبی و عروقی و همچنین انواع سرطان  مانند سرطان سینه پس از یائسگی ،و سرطان های مثانه، روده بزرگ، حنجره و پروستات محافظت می کند .

2-با توجه به سطح بالای بتاکاروتن و ویتامین آ  ،هویج برای تقویت قدرت بینایی بسیار عالی می باشد.

3-هویج در تنظیم قند خون بسیار موثر است .

4-مصرف آب هویج در چاقی موثر بوده و مصرف خود هویج شما را لاغر می کند .

5- مقادیر بالای ویتامین K موجود در هویج جهت  داشتن  استخوان های قوی موثر بوده  و عمل انعقاد سریع خون را بالا می برد.

6-هویج به علت داشتن ویتامین ث در پیشگیری از بروز پیری زودرس در پوست مفید محسوب می شود.

 

نحوه نگهداری از هویج به چه صورت می باشد ؟

زمان خرید هویج   هویج هایی که سفت تر و رنگ روشن تری دارند انتخاب کنید .  هویج را در یک کیسه پلاستکی بسته بندی کنید و در داخل فریزر بگذارید  هویج به مدت ده روز در فریزر قابل نگهداری است چرا که پس از این مدت هویج  بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می دهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *