راه های مفید جهت تقویت قدرت مغز

انجام ورزش به طور منظم، داشتن خواب کافی و خوردن غذاهای سالم در تقویت قدرت مغز موثر است البته راه های دیگری نیز برای تقویت قدرت مغز وجود دارد که در ذیل این مطلب به آن پرداخته ایم.

راه های تقویت مغز

 

1- شنیدن و یادگرفتن  موسیقی

نواختن یک ساز موسیقی و گوش دادن به موسیقی  در  سلامت  و تقویت توانایی های مغز مفید است . گوش دادن و نواختن  موسیقی منجر به تغییراتی در مغز می‌شود که باعث افزایش تمرکز و توجه و افزایش توانایی ذخیره سازی حافظه می‌شود.

2- فراگیری زبان جدید 

یادگیری یک زبان خارجی علاوه به تاخیر انداختن ابتلا به فراموشی مغزتان را تقویت می کند .افرادی که دو زبان خارجی  یا بیشتر را می‌دانند نسبت به افرادی که فقط زبان مادری خود را می‌دانند دیرتر مبتلا به آلزایمر شده و ذهن و مغز قوی تری دارند. یادگیری هر زبانی در افزایش توان مغز و حافظه مفید است.

3- انجام دادن بازی های فکری 

اگر می‌خواهید مغزتان را تقویت کنید انجام  بازی هایی مانند شطرنج ،سودوکو ،پازل یا بازی‌های فکری شبیه آن برایتان مفید است .

4-مطالعه کنید

مطالعه کردن نیز در تقویت مغز و عملکردهای وابسته به آن  بسیار مفید است.مطالعه برای نورون‌ های سیستم عصبی شبیه به ورزش است. عادت کنید در روز حداقل چند دقیقه مطالعه کنید تا ذهن قویتری داشته باشید .

5-استرس را از خود دور کنید

وجود استرس موجب بروز افکار ناخواسته و مزاحم  در مغز می‌شود. با کاهش سطح استرس زندگی خود نه تنها در آرامش به سر خواهید برد بلکه می توانید مغز خود را تقویت کرده و توانایی های ذهنی خود را افزایش دهید.

6-خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب کافی در طی شبانه روز نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تقویت مغز می باشد.

7- مثبت اندیش باشید

خوشبین بودن و مثبت اندیشی می تواند ذهن شما را پویا کرده و قدرت مغزتان را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *