ورزش وزنه برداری چه فوائدی در راه سلامتی بدن و تناسب اندام دارد؟

1-چربي سوزی با وزنه برداری

همه ورزش ها کالري مي‌سوزاند اما ورزش با وزنه در سوزاندن چربي بدن مؤثرتر است. افرادی که هم وزنه برداری و هم ورزش هوازی را انجام مي دهند 40 درصد چربي بيشتري مي‌سوزانند.

2-کالری سوزی با وزنه برداری

هر نيم کيلوگرم بافت عضلاني، بيش از دو برابر انرژي نيم کيلو گرم بافت چربي مي‌سوزاند.اين بدين معني است که حتي وقتي‌که از باشگاه ورزشي خارج مي‌شويد يا جلوي رايانه نشستيدو ورزش مي کنيد حدود 10 درصد کالري بيشتري مي سوزانيد .

3-محافظت از استخوان ها با وزنه برداری

ورزش با وزنه نه تنها روند کاهش تراکم استخواني را کاهش مي دهد بلکه به تقويت استخوان و افزايش تراکم آن کمک مي کند.محققان دريافتند که چهار ماه تمرين مقاومتي با افزايش تراکم استخوان لگن و سطوح پروتئين به نام استئوکلسين ارتباط دارد وآن را 20 درصد افزايش مي‌دهد.

وزنه برداری

4-کاهش فشار خون با وزنه برداری

ورزش با وزنه تاثير مثبت روي فشارخون دارد.ورزش سه روز در هفته خطر سکته مغزي را تا 40 درصد و احتمال حمله قلبي را تا 15 درصد کاهش مي‌دهد.

5-ایجاد شادی و نشاط با وزنه برداری 

به‌طورکلي ورزش هورمون سراتونين را بالا مي‌برد اما کار با وزنه تأثير خاصي در خلق و خو دارد و احساس شادي در فرد به وجود مي‌آورد.

6-تقویت میل جنسی با وزنه برداری

پس از 30 سالگي ميزان تستسترون در مردان شروع به افت مي‌کند و اين امر مي‌تواند باعث بروز مشکلاتي چون اختلال در نعوظ و بيماري‌هاي جدي‌تر مانند بيماري قلبي و ديابت شود.کار با وزنه بهترين راه است براي بازگرداندن اين روند.

7- کاهش علایم سرطان با وزنه برداری

تراکم مايع در دست‌ و پا، اثر جانبي عمل سرطان سينه و راديوتراپي است که مي‌تواند ماه‌ ها يا سال‌ها پس از درمان خود رانشان دهد. تحقيقات نشان مي‌دهد که بازماندگان سرطان سينه که با وزنه کار مي‌کنند، کمتر از ديگران علايمشان تشديد مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *