لاغر شدن سریع با پیروی از ترفندهای خانگی

اگر از اضافه وزن و چاقی خسته شده اید بهتر است بدانید بهترین و سریعترین راه لاغر شدن شما کاهش کالری مصرفی در طی روز می باشد.شما می توانید با کاهش کالری مصرفی ،انجام ورزش به صورت منظم و …..به راحتی وزنتان را کاهش داده و لاغر شوید.تکنیک ها و نکاتی که در این نوشته سلامت وب ارائه می شود بهترین راه کمک به شما برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد .بنابراین مطالعه این مقاله و استفاده از ترفندهای خانگی ارائه شده در آن جهت لاغری شما در سریعترین زمان ممکن بسیار موثر و راهگشا خواهد بود .

1-لاغر شدن را با هدف مشخص شده ای دنبال کنید

لاغر شدن نیز مانند هر کار دیگری راه و اصولی دارد و می بایست بر طبق برنامه ای منظم و از پیش تعیین شده انجام شود .برای لاغر شدن هدفتان را مشخص کنید .تعیین کنید چه میزان وزن اضافی دارید و وزن هدف مورد نظر خود را در عرض یک ماه تعیین کنید.بهترین راه کاهش وزن ،از دست دادن وزن برابر با یک الی دو کیلو در هفته و 4 تا 8 کیلو در ماه می باشد..از دست دادن وزن بیش از این مقدار واقع بینانه نبوده و غالبا موقتی می باشد .بنابراین برای سلامتی خودتان وزنتان را به صورت تدریجی کاهش دهید.

لاغر شدن


2-از مواد غذایی مناسب استفاده کنید

استفاده از مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن و کاهش کالری ضروری بوده و اثرات قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.اگر در حال تلاش برای لاغر شدن هستید از مواد غذایی غنی از پروتئین ،فیبر و ویتامین ها استفاده کنید .مصرف مواد غذایی پروتئینی نظیر گوشت مرغ ،تخم مرغ ،لبنیات کم چرب ، حبوبات و میوه ها و سبزیجات تازه در کاهش وزن موثر بوده و به عنوان مواد مغذی کم کالری شناخته می شوند .

مصرف مواد پروتئینی


3-از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید

استفاده از کربوهیدرات های پیچیده یکی دیگر از راه های لاغری می باشد .بدین منظور از برنج قهوه ای ،آرد سبوس دار و غلات کامل استفاده کنید .مصرف نان جو نیز در این هدف می تواند به کاهش وزن و لاغری شما کمک بسیاری نماید .

کربوهیدرات های پیچیده برای لاغر شدن


4-از میان وعده مناسب استفاده کنید

استفاده از یک میان وعده مناسب می تواند در کاهش وزن به شما کمک بسیاری نماید .بنابراین در صورت گرسنگی در زمان باقیمانده تا وعده اصلی غذا از یک مشت آجیل ،میوه ها و سبزی ها یا ماست تازه استفاده کنید .

اجتانب از غذاهای فراوری شده


5-از مواد غذایی ناسالم استفاده نکنید

برای لاغر شدن از مواد غذایی ناسالم استفاده نکنید .محدود کردن مواد غذایی نظیر جوش شیرین ،چیپس و کراکر ،آب نبات و دسر، پاستا ، برنج سفید ، نان، غذاهایی با شکر فرآوری شده، نوشیدنی های انرژی زا ، قهوه و انواع شیرینی های خشک و تر از جمله ضروریات یک رژیم غذایی موفق در کاهش وزن به شمار می روند .

راه های سریع لاغری


6-آب فراوانی بنوشید

یکی از راه های ساده لاغر شدن نوشیدن آب فراوان در طی روز می باشد . نوشیدن آب فراوان به شما کمک کند گرسنگی خود در طی روز مدیریت کرده و در طول روز بدنتان هیدراته باقی بماند.شما می بایست روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و یا برای هیدراته کردن بدنتان علاوه بر نوشیدن آب از چای یا میوه های آبدار استفاده کنید.این دیورتیک های طبیعی (غذاهایی که ادرار و دفع ادرار را افزایش می دهند) می تواند به شما کمک کند که حرکت روده ای شما افزایش داشته و یبوست نداشته باشید.شما حتی می توانید جهت لاغر شدن با طب سنتی از دم نوش های موثر در این زمینه مانند دم نوش زنجبیل ،دم نوش دارچین و … استفاده کنید .

نوشیدن آب برای لاغر شدن

 


7-از ورزش های هوازی استفاده کنید

اگر می خواهید بدانید چگونه با ورزش لاغر شویم می بایست  از انجام ورزش های هوازی غافل نشوید .انجام ورزش های هوازی با تمرکز بر قلب شما سبب افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر به قلب شما می شود .بنابراین برای جلوگیری از شکست در کاهش وزن پیاده روی کنید و یا به صورت دسته جمعی به شنا بروید و سایر ورزش های هوازی را بنا به سلیقه و شرایط جسمی خود انجام دهید .

ورزش های مفید جهت لاغر شدن


8-میزان سدیم دریافتی در طی روز را کاهش دهید

مصرف سدیم خود را کاهش دهید. مصرف سدیم منجر به احتباس آب اضافی و همچنین باعث نفخ و ناراحتی شود. مصرف کمتر از 1500 میلی گرم نمک در روز ضروری بوده و ساده ترین راه برای کاهش سدیم، قطع کردن تمام غذاهای فرآوری شده است. این مواد غذایی شامل پنیر، سوسیس و کالباس، سبزیجات یخ زده و مواد غذایی کنسرو شده است. نمک یک نگهدارنده و همچنین یک طعم دهنده است و غذاهای فرآوری شده غنی از نمک است. بنابراین از مصرف غذاهای فراوری شده جدا خودداری کنید.

لاغر شدن با حذف نمک


9- از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک غافل نشوید

پروبیوتیک ها مخمرها و باکتری های زنده ای هستند که به طور طبیعی در بدن شما یافت می شوند. غذاهای حاوی پروبیوتیک به حفظ سلامت روده شما کمک کرده و سبب انتقال مواد غذایی هضم شده از طریق معده و روده می باشد.ماست یونانی با دارا بودن پروبیوتیک از بهترین گزینه ها برای مصرف پروبیوتیک به شمار می رود .شما می توانید این ماده غذایی را از نزدیکترین  فروشگاه های مواد غذایی محله خود به راحتی تهیه کنید.

لاغر شدن با طب سنتی


10-به اندازه کافی استراحت کنید

اگر می خواهید بدانید چگونه در مدت کوتاهی لاغر شویم می بایست به اندازه کافی استراحت کنید.استراحت کافی و منظم به شما در حفظ انرژی کافی در تمام طول روز کمک می کند .فعالیت بیش از حد باعث بروز خستگی می شود. کمبود خواب در واقع با ناتوانی در از دست دادن چربی ارتباط دارد، بنابراین داشتن خواب کافی علاوه بر لاغر شدن سریع واقعا می تواند به شما در مسیر کاهش وزن کمک کند.

راه های لاغر شدن سریع در خانه


11-از مواد غذایی کاهنده اشتها استفاده کنید

مصرف وعده های متعادل، نه تنها شما را به تغذیه با کالری کم کالری عادت می دهند، بلکه باعث می شود که اشتهای خود را به راحتی سرکوب کنید، بنابراین سعی کنید غذاهای زیر را در رژیم خود قرار دهید:

لاغر شدن سریع,


12-به یک سونا بروید

سونا ممکن است در عرض یک چهارم ساعت سبب از دست دادن چربی های شما شود .افراد مبتلا به فشار خون یا مشکلات قلبی نباید از سونا استفاده کنند .همچنین برای جلوگیری از کم آبی، زمان سونا را تا 15 یا 20 دقیقه در روز محدود کنید.استفاده از سونا یک روش کاهش وزن دائمی نیست و پس از سونا، باید حتما چند لیوان آب بنوشید تا خطر کم آبی کاهش یابد.

راه های ساده لاغر شدن


13-وعده صبحانه را فراموش نکنید

وعده صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی است که در افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند اهمیت مصرف آن افزایش می یابد.یک صبحانه مفید و مغذی باید با پروتئین و فیبر غنی باشد تا انرژی مورد نیاز در طی روز شما را تأمین کند و سبب احساس سیری در شما شود.  انواع توت ها ، تخم مرغ آب پز شده،میوه ها و لبنیات کم چرب از مهم ترین و بهترین منابع غذایی برای مصرف در وعده صبحانه می باشند و در نهایت مصرف صبحانه از مهم ترین و موثرترین راه های لاغر شدن سریع در خانه به شمار می آید .

چگونه در مدت کوتاهی لاغر شویم

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *