نقش تغذیه در داشتن استخوان هایی مستحکم

همانطور که می دانید استخوان ها داربست بدن انسان هستند و باعث شکل و فرم دادن به اجزای بدن انسان می شوند .یک انسان بالغ در حدود 206 استخوان دارد و بد نیست بدانید استخوان ها زنده بوده و برای برخورداری از سلامتی و انجام بهتر وظایفشان نیازمند تغذیه ای صحیح می باشند .اگر می خواهید استخوان هایی مستحکم و سالم داشته باشید با این نوشته سلامت وب همراه شوید تا برترین مواد غذایی در این زمینه را به شما معرفی نماییم .

1- استخوان هایی  مستحکم با مصرف ماهی های چرب

ماهی های چرب حاوی مواد مغذی برای تقویت استخوان ها بوده و در داشتن استخوان هایی مستحکم نقش موثری دارند.این ماده غذایی حاوی مقادیر فراوانی از کلسیم و اسیدهای چرب امگا3 می باشد که می تواند در رشد و نمو استخوان ها تاثیر بسزایی داشته باشد .شما می توانید با مصرف ماهی دوبار در هفته علاوه بر بهره مندی از سلامت کامل استخوان ها از ابتلا به نرمی استخوان پیشگیری کنید.

استخوان هایی مستحکم با مصرف ماهی


2-کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبع غنی از ماده معدنی کلسیم است که می تواند در حمایت از استخوان ها ماده غذایی مفیدی به شمار آید .هر یک قاشق از این ماده غذایی حاوی 100 میلی گرم کلسیم و 120 گرم پتاسیم است .بادام موجود در این ترکیب دوست استخوان ها بوده و در نهایت مصرف متعادل کره بادام زمینی در هفته برای داشتن استخوان هایی مستحکم سودمند است.

استخوان هایی مستحکم با مصرف کره بادام زمینی


3- شیر سویا

شیر سویا حاوی سزح بالایی از کلسیم و ویتامین دی می باشد .این نوشیدنی بسیار مغذی بوده و می تواند سلامتی استخوانهایتان را تضمین نماید .اگر تاکنون از این نوشیدنی استفاده نکرده اید برای سلامتی استخوان هایتان آن را امتحان کنید.

استخوان هایی مستحکم با مصرف شیر سویا


4-توفو

توفو ترکیبیست که از جوشانده شدن شیر به دست می آید و در برخی از استان های کشورمان ایران به نام آریشه معروف می باشد .یک فنجان از این ماده مقوی حاوی 400 میلی گرم کلسیم می باشد و از این رو ماده ای مفید برای سلامت و استحکام استخوان ها می باشد .شما می توانید با مصرف این ماده غذایی سلامتی استخوان هایتان را تضمین نمایید.

استخوان هایی مستحکم با مصرف توفو


5-میوه های خشک

مصرف میوه های خشک راه دیگری برای سلامت

و استحکام استخوان ها به شمار می آید .

این مواد غذایی سرشار از کلسیم

و ویتامین د می باشند

و مصرف آن ها به عنوان میان وعده

می تواند سبب بهبود تراکم استخوان ها

و پیشگیری از پوکی استخوان زودرس در شما شود.

استخوان هایی مستحکم با میوه های خشک


6- شیرموز

همه ما به خوبی می دانیم که شیر یک نوشیدنی طبیعی و سرشار از کلسیم است .

مصرف روزانه شیر می تواند از کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرده

و از بروز بیماری های استخوانی پیشگیری نماید .

حال اگر این نوشیدنی با موز ترکیب شود می تواند قدرتمند تر شده و استحکام استخوان هایتان را تضمین نماید .وجود کلسیم و پتاسیم فراوان در شیرموز از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و در تقویت استخوان ها تاثیر بسزایی دارد.

مصرف شیرموز و استحکام استخوان ها

336×280

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *