کنترل استرس روزانه با استفاده از روش های گیاهی

کنترل استرس روزانه با استفاده از روش های گیاهی

متاسفانه امروزه استرس جزولاینفک زندگی ما شده است و همه افراد با آن دست به گریبانند .استرس می تواند عامل مهمی در ابتلا به انواع بیماری ها محسوب شود و باعث آسیب دیدن جسم و روحمان شود .اگر شما هم از استرس بالایی برخوردارید و علاقمندید با استفاده از شیوه های طبیعی بر استرستان غلبه کنید روش های گیاهی معرفی شده در این نوشته سلامت وب می تواند برایتان سودمند باشد.

1-زیرفون

گل های زیزفون آرام بخش هایی قوی به شمار می آیند که می توانند موجب آرامش جسم و روحتان شوند .دم کرده زیزفون می تواند استرس های شما را کاهش داده و اعصابتان را تقویت کند.

رفع استرس با زیزفون


2-بابونه

گل های سفید بابونه علاوه بر درمان مشکل بی خوابی می تواند سردردهای استرسی را کاهش داده و تسکین دهد .این گیاه درمان مناسبی برای مقابله با حالات عصبی ،کاهش سطح استرس وفشارهای روحی می باشد .

گیاهان دارویی مفید برای رفع استرس


3-بادرنجبویه

بادرنجبویه می تواند اضطراب را کاهش دهدو استفاده از آن برای کاهش سطح استرس توصیه می شود.این گیاه مسکنی برای اعصاب بوده و تپش های قلبی را کمتر می کند.شما می توانید برای آرامش روحتان از این گیاه استفاده کنید و از فوائد آن بهره مند شوید.

بادرنجبویه گیاهی مفید و ضد استرس


4-پرتقال

پرتقال به علت داشتن سطح بالایی از ویتامین ث می تواند ترشح هورمون های استرس را مهار کرده و در مواجهه با استرس سریعتر شما را به حالت عادیتان بازگرداند .روزهای استرسی خود را با خوردن پرتقال عالی و پرتقالی کنید.
مواد غذایی مفید برای کاهش استرس

5-اسفناج

اسفناج و سایر سبزیجات سبز برگ به علت داشتن مقادیر فراوانی از ماده معدنی منیزیم تسکین دهنده سردردهای عصبی می باشند.شما می توانید با افزودن این سبزیجات به برنامه غذایی روزانه تان خستگی و سردردهای ناشی از استرس را کاهش دهید.
کنترل استرس با اسفناج

6-چای

چای این نوشیدنی محبوب ایرانی علاوه بر رفع خستگی
می تواند موقعیت روحی شما را در شرایط بحرانی بهبود بخشیده
و موجب شود تا بتوانید سریعتر استرستان را مدیریت کنید.
با نوشیدن چای آرامش را تجربه کرده
و میزان هورمون کورتیزول را در بدنتان کاهش دهید.
نوشیدن چای و کاهش استرس

7-آووکادو

و اسیدهای چرب می تواند میوه ای مفید برای کنترل
و کاهش فشارهای روحی محسوب  شود.
این میوه می تواند با استرس مقابله کرده و انعطاف پذیری شما را افزایش دهد.
آووکادو کاهنده استرس

8-پسته و بادام

پسته و بادام دانه های روغنی سرشار از چربی های سالم هستند و مصرف آن ها می تواند علایم افسردگی را در شما کاهش داده و با تقویت قدرت دفاعی بدنتان از شما در برابر فشارهای روحی و آسیب های ناشی از آن محافظت کند.
پسته و بادام و کاهش استرس

درباره نویسنده

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *