آیا از خواص درمانی نعناع اطلاع دارید؟

خواص تغذیه ای نعناع

نعناع از دیرباز به عنوان یگ گیاه معطر و اشتها آور  برای ناراحتی‌ های دستگاه گوارش بکار رفته است.این گیاه طبیعت همزمان گرمابخش و سرد و خنک کننده می باشد.نعناع حاوی کلسیم  فسفر پتاسیم آهن سدیم و ویتامین هایی نظیر ویتامین آ و ویتامین های گروه ب می باشد.این مقاله به بررسی اثرات درمانی نعناع پرداخته است.

خواص نعناع

 

1-التیام دهنده  درد معده

نعنا، اشتها آوری مؤثر بوده و موجب تسریع در هضم غذا می گردد، همچنین باعث تسکین التهاب و سوء هاضمه می شود. زمانیکه دچار درد معده می شوید، نوشیدن یک فنجان چای نعنا به تسکین درد شما کمک خواهد کرد.

2-رفع حالت تهوع

اسانس قوی موجود در گیاه نعنا و  برگ های تازه گیاه درکاهش سردرد و حالت تهوع به شما کمک خواهد کرد. از نعنا می توان جهت کاهش التهاب و حرارت ناشی از سردردهای میگرنی بهره برد.

3-درمان آسم

اسانس قوی این گیاه در پاک سازی گرفتگی و احتقان ناشی از سرماخوردگی و آسم در بینی، گلو، نای و ریه بسیار مؤثر است. مصرف مداوم نعنا برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است.

4-درمان افسردگی

نعناع یک محرک طبیعی است و تنها بوییدن آن می تواند موجب شارژ باطری های شما شده و عملکرد مغز را به بالاترین سطح ارتقاء بخشد. اگر احساس افسردگی، اضطراب و یا خستگی می کنید می توانید از نعنا و یا مشتقات آن بصورت موضعی و یا استنشاقی برای افزایش نشاط و شادی کمک بگیرید.

5-کاهنده وزن

این گیاه با تحریک تولید آنزیم های گوارشی به جذب مواد مغذی مواد غذایی نیز مصرف چربی ها و تبدیل آن به انرژی قابل استفاده، کمک می کند. بنابراین افزودن نعنا به رژیم غذایی به مصرف چربی های ذخیره شدن در بدن کمک کرده و مانع از افزایش وزن شما می شود.

6-کاهش درد های قاعدگی

نعناع مسکن و آرام بخش و قاعده آور است. به این علت که در آزاد و آرام کردن عضلات بسیار اثرگذار است لذا در درمان گرفتگی ها و اسپاسم ها نیز کارساز است. برای درمان دردهای قاعدگی از چای نعنا، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *