توصیه های لازم پس از سزارین

مراقبت های لازم بعد از سزارین

1-در روزهای اول پس از زایمان سزارین استراحت کردن و خوابیدن کافی سبب تسریع در بهبودی بخیه های سزارین می‌شود.از مادر و خواهر و یا یکی از نزدیکان خود بخواهید در روزهای اول پس از  سزارین، به شما در کارهای مربوط به بچه داری و خانه داری کمک کند.

2- آب ومایعات زیاد بنوشید تا از یبوست که سبب فشار بربخیه ها می شود در امان بمانید.

3- حتی‌المقدور باید از خندیدن زیاد، سرفه و عطسه شدیدبه علت فشار آمدن به بخیه های جراحی،  پرهیز کنید.

4-هر گونه عفونت، ورم و قرمزی در محل بخیه های خود را ، فورا  به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

 

توصیه های لازم بعد ازسزارین

5-پس از اجازه پزشک مبنی بر  استحمام از آب و صابون برای شستن و نظافت محل بخیه ها استفاده کنید، اما از هر گونه مالیدن این قسمت با لیف  یا دست کاری باید خودداری کنید.

6- از فعالیت های سنگین تا مدتی پس از سزارین اجتناب کنید  زیرا احتمال خون‌ریزی و عفونت و ورم محل بخیه وجود دارد. در صورت عرق کردن محل بخیه، نسبت به نظافت آن اقدام کنید تا دچار عفونت نشوید.

7-از آناناس استفاده کنید آناناس در بهبود زخمهای ناشی از جراحی اثر شگفت انگیزی دارد.

8-می‌توانید با اجازه از پزشکتان از آلوئه ورا برای درمان زخم خود استفاده کنید. دو تا سه بار در روز محل زخم خود را با آلوئه ورا به آرامی ماساژ دهید تا زخم آن سریع‌تر بهبود یابد.

9-با صلاحدید پزشک خود از کیسه یخ برای جلوگیری از ورم محل بخیه استفاده کنید. کیسه یخ را هر سه ساعت یکبار چند دقیقه بر روی محل بخیه قرار دهید تا ورم آن فروکش کند. ورم این منطقه خطرناک می‌باشد و می‌تواند درد شما را افزایش دهد.

10-ازبرنامه غذایی مناسب حاوی مایعات میوه ها ومواد مغذی برای جلوگیری از یبوست و تسریع بهبودی محل زخم وتقویت خود به علت از دست دادن خون استفاده نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *