با خوردنی های ممنوعه آشنا شوید

1-بادام تلخ 

بادام تلخ حاوی  مقادیر بالایی از آمیگدالین گلوکوزید است. با خوردن بادام تلخ این ترکیب در بدن به سیانید هیدروژن تبدیل می‏ شود. سیانید هیدروژن یکی از ترکیبات اصلی  آفت‌کش‌هاست که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد . خوردن مقدار زیادی بادام تلخ می‌تواند ظرف چند ثانیه سبب مرگ فرد شود. اما حرارت دادن بادام می‌تواند این ترکیب را غیر فعال کرده و  مانع از مشکلات خطرآفرین آن شود.

مصرف بادام تلخ ممنوع

2-سیب زمینی سبز 

زمانی‏ که سیب زمینی‌ ها در حال رشد هستند،  قسمت‌ هایی که خارج از خاک و در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرد در زمان‌ هایی که تغییرات درجه حرارت بسیار زیاد است، سبز شده  و منجر به تولید ماده‌ای سمی به نام سولانین  می‌شود.سولانین سمی بسیار خطرناک است کهمی تواند  تاثیرات بسیار بدی بر  روی سیستم عصبی بگذارد . پس  یادتان باشد که هرگز سیب‌زمینی‌های سبز را مصرف نکنید و قسمت‌ های سبز رنگ را هنگام پخت و پز ببرید  و دور بریزید.

مصرف سیب زمینی سبز ممنوع

3-دانه‌های سیب 

دانه‌ های سیب محتوی سم بسیار خطرناکی به نام آمیگدالین است. آمیگدالین ترکیب سیانید و قند است که در بدن به سیانید هیدروژن تبدیل می‌شود. سیانید هیدروژن همان ترکیبی است که در بادام تلخ و آفت کش ها وجود داشته و با آسیب رساندن به گلبول‌های قرمز خونی، مانع از اکسیژن‌ رسانی صحیح در بدن می‌شود.زمانی که شما دانه های سیب را با دندان هایتان له می کنید و یا آن را می جوید  آمیگدالین به راحتی وارد بدن می‌شود و در دراز مدت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند. بنابراین بهترین حالت آن است که جانب احتیاط را رعایت کنید و از خوردن دانه‌های سیب جدا خودداری کنید.

 

خوردن دانه سیب ممنوع

4-هسته زرد آلو

مغز هسته زردآلو  نیز مانند دانه سیب محتوی سمی به نام آمیگدالین است .  آمیگدالین به شدت برای بدن مضر است و مصرف هسته زرد آلو به هیچ عنوان  توصیه نمی شود.

زردآلو

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *