با خوردنی های ممنوعه آشنا شوید

1-بادام تلخ 

بادام تلخ حاوی  مقادير بالايي از آميگدالين گلوكوزيد است. با خوردن بادام تلخ این ترکیب در بدن به سيانيد هيدروژن تبديل مي‏ شود. سيانيد هيدروژن يكی از ترکیبات اصلی  آفت‌كش‌هاست كه در صنعت كشاورزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد . خوردن مقدار زیادی بادام تلخ مي‌تواند ظرف چند ثانيه سبب مرگ فرد شود. اما حرارت دادن بادام مي‌تواند این ترکیب را غیر فعال کرده و  مانع از مشكلات خطرآفرين آن شود.

مصرف بادام تلخ ممنوع

2-سيب زميني سبز 

زماني‏ كه سيب زميني‌ ها در حال رشد هستند،  قسمت‌ هايي كه خارج از خاك و در مقابل نور خورشيد قرار مي‌گيرد در زمان‌ هايي كه تغييرات درجه حرارت بسيار زياد است، سبز شده  و منجر به تولید ماده‌اي سمي به نام سولانين  مي‌شود.سولانين سمي بسيار خطرناك است كهمی تواند  تاثیرات بسیار بدی بر  روي سيستم عصبي بگذارد . پس  يادتان باشد كه هرگز سيب‌زميني‌هاي سبز را مصرف نكنيد و قسمت‌ هاي سبز رنگ را هنگام پخت و پز ببرید  و دور بريزيد.

مصرف سیب زمینی سبز ممنوع

3-دانه‌هاي سيب 

دانه‌ هاي سيب محتوي سم بسيار خطرناكي به نام آميگدالين است. آميگدالين تركيب سيانيد و قند است كه در بدن به سيانيد هيدروژن تبديل مي‌شود. سیانید هیدروژن همان ترکیبی است که در بادام تلخ و آفت کش ها وجود داشته و با آسيب رساندن به گلبول‌هاي قرمز خوني، مانع از اكسيژن‌ رساني صحيح در بدن مي‌شود.زمانی که شما دانه های سیب را با دندان هایتان له می کنید و یا آن را می جوید  آميگدالين به راحتي وارد بدن مي‌شود و در دراز مدت مي‌تواند صدمات جبران ناپذيري ايجاد كند. بنابراين بهترين حالت آن است كه جانب احتياط را رعايت كنيد و از خوردن دانه‌هاي سيب جدا خودداري كنيد.

 

خوردن دانه سیب ممنوع

4-هسته زرد آلو

مغز هسته زردآلو  نیز مانند دانه سیب محتوی سمی به نام آميگدالين است .  آمیگدالین به شدت برای بدن مضر است و مصرف هسته زرد آلو به هیچ عنوان  توصیه نمی شود.

زردآلو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *