بیماری آلزایمر چیست و به چه علت به وجود می آید؟

بیماری آلزایمر چیست؟

این تفکر در بین مردم شایع شده است که علت بیماری آلزایمر به دلیل  کهنسالی می باشد ، در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است، بیماری آلزایمر با تحلیل سیستم عصبی مرکزی و در نتیجه  زوال قوای عقلانی با نشانه هایی مانند فراموشکاری  تظاهر پیدا می کند . منشاء ابتلا به این بیماری دقیقا مشخص نبوده  تاکنون راه درمان قطعی نیز برای این بیماری کشف نشده است.

بیماری آلزایمر چیست؟

علت ابتلا به بیماری آلزایمر چیست؟

وجود برخی تغییرات در مغز سبب بروز بیماری آلزایمر می شود . این تغییرات عبارتند از کاهش  سطح انتقال دهنده های عصبی یا پیام رسان های شیمیایی که به مغز کمک می کنند تا درست کار کند. این که چه چیزی سبب  کاهش سطح انتقال دهنده ها می شود هنوز به صورت روشن مشخص نیست.

بیماری آلزایمر چه علایمی دارد؟

عموما  بیماری آلزایمر در اشخاص مسن و در فاصله زمانی 8 تا 20 سال به تدریج رشد  و پیشرفت می کند. مبتلایان به  این بیماری ، ابتدا با کاهش سطح  حافظه مواجه شده  و اغلب گم شدن و فراموش کردن  حتی در خانه خود بیمار نیز پیش می آید. به مرور زمان ، بیمار جهت یابی خود را به شدت از دست می دهد، اطرافیان و حتی اعضای خانواده خود را نمی شناسد، هیجان های کودکانه از خود نشان می دهد و تا بدانجا پیش می رود که حتی از عهده نظافت خود و لباس پوشیدن بر نمی آید.

چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟

  1.  مصرف  قهوه
  2. رعایت بهداشت و سلامت دندان ها و لثه ها
  3. نوشیدن آب سیب
  4. محافظت از سر در برابر ضربات
  5. مدیتیشن و یوگا
  6. انجام کارهای فکری و حل کردن پازل و جدول

راه های درمانی بیماری آلزایمر چیست؟

تا کنون درمان قطعی برای درمان این بیماری شناخته نشده است  اما  استفاده از دارو هایی مانند اولانزاپین، کوتیاپین و ریسپریدون در کاهش  سیر پیشرفت بیماری وشدت اختلال حافظه و مشکلات رفتاری بیمار مفید است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *